Bästa låten?

Diskutera Låtarna
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bästa låten?

Post by overkill »

Just det, den ultimatima frågan som väl egentligen är omöjlig att besvara, men om ni får välja ut EN låt som Eddies bästa, vilken blir det?
och då menar jag EN (1) låt, inte 100 000 låtar Image

För egen del blir svaret både lätt och svårt på samma gång.
Smålänsk Sommarnatt har alltid varit lite av en favorit och efter moget övervägande så är det bara att konstatera, det här Eddies största stund. Det finns heller ingen annan låt som liknar den, även om det i sig inte har med saken att göra. Men ändå. Grymt bra, som grisen sa Image
Last edited by overkill on 24 Sep 2011, 02:08, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Bästa låten?

Post by retepnoslack »

Hur i helskotta skall man kunna välja bara EN. Jag har ju inte ens HÖRT alla låtar med alla kassetter, demoband och bootlegs och allt vad det blir.

Okej, jag tar väl "Gasen i Botten" eftersom det var den FÖRSTA låt jag över huvud taget hörde med Eddie Meduza.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Bästa låten?

Post by sten1972 »

En favorit som även frugan och min minsta dotter gillar skarpt är "Eleganten Från Vidderna" så den får det bli.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bästa låten?

Post by Långis »

Nej, fan, jag kan inte välja. Jag älskar Undanflykter så ska jag absolut välja nån så tror jag att jag tar den...
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Bästa låten?

Post by mrrogerballis »

Om jag skulle välja en låt,så tar jag och väljer "Grisasången"det är en klar favvis det,mycket tänkvärd text på den Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bästa låten?

Post by uy »

EN låt? Den första jag kommer att tänka på är "Mississippi Way". Den låten är det bra fart i.
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bästa låten?

Post by Evert Meduza »

Då säger jag "Min EPA-traktor" då det var den första låten som jag lärde mig att sjunga utantill Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Bästa låten?

Post by retepnoslack »

Man skulle kunna fortsätta i all evighet med den här tråden och välja ut en favoritlåt för varje genre: Rock, Rockabilly, Dansband, Dansbandsrock, Blues, Schottis, "Svensktoppslåt", Nonsenslåt, Ballad, Disco, instrumentalare...

Ja, man kan hålla på ganska så länge, om man skall räkna upp alla olika genrer, som Eddie Meduza rörde sig i. Vilken låt är Leila och Eriks favorit, förresten?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bästa låten?

Post by overkill »

"Dansbandsrock" var ett nytt uttryck, jag föredrar mig nog att hålla mig till rock och dansband. Medhåll i övrigt, man kan hålla på i evighet.

Min tanke med tråden var mest att säga den låten som man, spontant tänker på, som eddie´s bästa, eller en av de alllra bästa. Dvs en låt alltid har stuckit ut lite mer än nån annan, för var och en personligen.
Det finns ju givetvis en halv miljard låtar eller så som är bra men poängen var som sagt att lyfta upp toppskiktet.

Jo, Leilas och Eriks favoriter vore kul att få veta Image

Last edited by overkill on 26 Sep 2011, 11:27, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bästa låten?

Post by Evert Meduza »

Overkill wrote:"Dansbandsrock" var ett nytt uttryck, jag föredrar mig nog att hålla mig till rock och dansband. Medhåll i övrigt, man kan hålla på i evighet.

Min tanke med tråden var mest att säga den låten som man, spontant tänker på, som eddie´s bästa, eller en av de alllra bästa. Dvs en låt alltid har stuckit ut lite mer än nån annan, för var och en personligen.
Det finns ju givetvis en halv miljard låtar eller så som är bra men poängen var som sagt att lyfta upp toppskiktet.

Jo, Leilas och Eriks favoriter vore kul att få veta Image
Kan tänka mig att Leila gillar "'Til the end of time" och Erik gillar "Runke ball", bara en ren gissning Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa låten?

Post by ELN »

En!? Ni är fan inte kloka för fem öre era jävla jubelidioter Image

Jag säger Midsommarnatt då Image
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Bästa låten?

Post by slim »

Hemorröjder i roewhaoth, a.k.a Hemorröjder i rövholes eller... ingen annan låt har fått mig att garva så många gånger!
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Bästa låten?

Post by wiking »

Omöjligt att svara på.
Post Reply