Eddie's låtar om bögar?

Diskutera Låtarna
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Har den inte i så stort format, hittade bara den här. Tänk på att det kassettet inte existerar!

Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie's låtar om bögar?

Post by overkill »

Tackar! Är det du som komponerat ihop omslaget själv? Stiligt är det i vilket fall.
och ja, jag vet givetvis att kassetten aldrig har existerat!

Tror du att du kan hjälpa till med att skriva ut (här i tråden) på exakt var man finner alla dessa låtarna också? på vilka kassetter alltså. Jag vet var vissa finns, men blandar lätt ihop flera av dem. Jag tänkte bränna ut en cd till mig och en polare. Jag har ju alla låtarna eftersom jag har alla kassetterna, men har mindre bra koll på var exakt man finner dem. Image

En annan grej som skulle passa in på denna "samlingen" är ju "Får jag knulla dig i rövhålet Hitler?" - en hemmagjord dance/techno-mix med Grevens bögsnack inbakat. Snacket är taget från ett mellansnack på Radio Ronka 1. Det spekulerades först om att det var en outgiven låt från Dance Mix-albumet, men det visade sig senare bara vara nån som hade gjort en egen mix. En jävligt bra sådan skulle jag säga, och personen som har gjort den hittade så småningom hit till forumet och klargjorde hur det låg till, samt delade med sig av hela låten. Den som hade florerat ditils var ej hela versionen samt var i lite sämre kvalité.
Det finns en tråd om detta nånstans.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Förstod att du fattade att den inte fanns, men fått skickat e-post där folk frågat när den gavs ut och vart man kunde köpa den samt om de kan få köpa mitt. Men den existerar inte, finns bara bild på datorn.

Jo jag har hela versionen av remixen som någon publicerade här tidigare men länken är tyvärr borta av någon skum anledning. Har för mig han skrev att han bara gjorde remixen på kul? Står någonstans på forumet, hittar inte när jag söker men det finns.

Fick faktiskt acapella till några av låtarna från Dance-remix-skivan men de är borta sedan länge tyvärr, gråtit tårar över detta.

Någon låt är ifrån MUH, Sedan luft 1 och 2 sedan är de flesta från olika kassetter och cd-skivor. Har låtarna sparade. Kan skicka pm lite senare.
Last edited by BOB-blommorobin on 29 Nov 2010, 22:43, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by Evert Meduza »

blommorobin wrote:Jag var faktiskt min plan och det har jag redan hunnit göra också. I belive in Roewhaoth är inte böglåt, men tog med den ändå.

Image
http://img688.imageshack.us/i/bild1ai.png/
"Slit mig röven" från kassetten "Fräckisar" är egentligen inte heller nån böglåt utan den är mer som en grövre version av "Kom å köp" då den nästan handlar om samma sak Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
kukaspy
Glad amatör
Posts: 40
Joined: 06 Jul 2011, 12:15

Eddie's låtar om bögar?

Post by kukaspy »

det låter som att "ta mej i röven" och "ta mig i röven" är samma låt, är det?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by Evert Meduza »

on 10/20/2011 at 18:05:40, Kukaspy wrote:det låter som att "ta mej i röven" och "ta mig i röven" är samma låt, är det? [/quote]

Troligen inte, först finns där en låt som heter "Ta mig i röven" på kassetten "Luftwaffe nr. 2" där han sjunger "Ta mig i röven så får du malet kött" hela tiden i refrängen, sen finns där en låt som också heter "Ta mig i röven" som är inspelad 1979, fast som inte gavs ut förrän 1985 på kassetten "Fräckisar" och har samma melodi som "Slicka en fitta", jag tror att blommor o bin ha tagit med båda låtarna från de två kassetterna på sin påhittade kassett, är det inte så blommor o bin?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Precis två olika versioner. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by mrrogerballis »

on 10/20/2011 at 21:17:41, blommorobin wrote:Precis två olika versioner. Image [/quote]
Jag är konstnär är väl ingen direkt böglåt fast tycker den borde varit med ändå det är ju grevens röst Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by Evert Meduza »

on 10/20/2011 at 23:23:41, MrRogerBallis wrote:Jag är konstnär är väl ingen direkt böglåt fast tycker den borde varit med ändå det är ju grevens röst Image [/quote]

Ja, "I believe in roewhaoth" och "Slit mig i röven" är med så "Jag är konstnärrrr" kan ju också vara med tycker jag, om det funkar för "blommor o bin", föresten så undrar jag:

Finns denna "kassett" fortfarande åtkomlig? Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Har inte funnits så man kan ladda ner nej, detta är bara ett plockeri. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by Evert Meduza »

on 10/22/2011 at 09:02:08, blommorobin wrote:Har inte funnits så man kan ladda ner nej, detta är bara ett plockeri. Image [/quote]

Okay, fast varför är låten "Sug mig, mina drängar" med på båda sidorna av "kassetten", kan förstå att "Ta mig i röven, pojkar" är med flera gånger eftersom det finns flera olika inspelningar av den, finns det två versioner av "Sug mig, mina drängar" eller är det bara ett slarvfel?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Bra fråga, antingen fel eller så finns det två versioner av den. Som Ett och Ett finns det 2 versioner av, samma musik men han pratar i ena låten.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by Evert Meduza »

on 10/23/2011 at 21:05:12, blommorobin wrote:Bra fråga, antingen fel eller så finns det två versioner av den. Som Ett och Ett finns det 2 versioner av, samma musik men han pratar i ena låten. [/quote]

Kanske bara ett enkelt slarvfel, du kan ju byta ut den mot "Jag är konstnärrrr" på andra sidan, sen tror jag att "kassetten" är fullbordad Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie's låtar om bögar?

Post by overkill »

Hmm, vart hittar man låten Jag är konstnär?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by Evert Meduza »

on 10/28/2011 at 23:23:20, Overkill wrote:Hmm, vart hittar man låten Jag är konstnär? [/quote]

Bland annat på "Fräckisar" och "Musikanten från vidderna" Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply