Vad tycker ni om Musikanten från vidderna?

Diskutera Låtarna
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Vad tycker ni om Musikanten från vidderna?

Post by Evert Meduza »

Ja, vad tycker ni om detta samlingsalbum och låtvalen, därför så ska jag plocka ut vilka låtval som jag tyckte var helt rätt och vilka jag tycker kunde ha gjorts bättre:

Helt rätt:

Mera brännvin - Äntligen originalversionen på CD Image

Bonnadisco - En äkta klassiker Image

Jag släppte en skit på dansrotundans dansgolv - äntligen HELA låten på CD Image

Fåntratt shuffle - Klockrent och genialiskt Image

Jag än konstnärrrr - Samma som föregående Image

Herr Karlsson är ett svin - Hur roligt som helst Image

De' e' gött å supa, pöjka! - Briljant ironi Image

Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag - Ett måste på CD!

Kuken står på Mats Olsson - Hur givet som helst!

Alla tiders fyllekalas - En äkta fylleklassiker!

Tillbaks till Hawaii - Underbart Image

Min EPA-traktor - Äntligen originalversionen som jag föredrar framför ny-inspelningen

Har ni sett herr Kuk - Motivering onödig

Kliar mig i röven - Underbar och ironisk kritik mot samhället

Hemorroider i mitt rövhål - Så jävla bra denna Image

Släpp en fis - Klockrent säger jag bara

Dom ljuger - Ja för fan, älskar denna Image

Willy - Rolig som fan ja Image

Ta mig i röven, pojkar - Äntligen lite med greven på CD

När knugen knulla' Silvia - så jävla briljant Image


Och nu där man hade kunnat göra bättre val:

Kom hit ska du få - Helt fantastisk, fast denna fanns redan på "Rock´n rebel", så originalversionen av "Andra kan, dom" hade man kunnat ha här

Disco-tjo - Föredrar den versionen från "Luftwaffe nr. 3 del 1" framför denna från "Mera material".

Vår gamle Opel - denna versionen från "Rockligan" fanns redan på "Just like an eagle" så här hade man kunnat ha originalversionen från "Radio Ronka 1"

Fruntimmer ska en ha å knulla mä - Föredrar "Vresa upp fetta', käringajävel!" då den är mer rockig och svängig och ändå handlar om samma sak nästan

Terylenebyxor - Denna fanns redan med på CD'n "Live(s)" så här hade man kunnat ha "Den flängde saxofonisten"

En idiot - Fanns redan på "Rock´n rebel" så här hade man kunnat ha "Punkare och raggare" istället

Den runkande spårvagnschauffören - Finns redan utgiven på CD innan jättemånga gånger så här hade man kunnat ha "Vart é vi på väg" istället

Eleganten från vidderna - Fanns också utgiven sen innan så här hade man kunnat ha "Jag är bara bäst" Image


Förövrigt så om denna platta så hade det kunnat ha plats för fler låtar tycker jag, eller vad tycker ni?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Vad tycker ni om Musikanten från vidderna?

Post by overkill »

Meningslös samling på nästan alla sätt. De flesta låtarna, med vissa undantag finns på andra CD´s (främst på Fyllekalasen). Dessutom bara 2 outgivna låtar, och dåligt uttnytjad speltid på skivorna. Några fler låtar per CD hade fått plats så varför inte utnyttja utrymmet.

Sen kunde ju det här lika gärna varit soundtracket till dokumentären, och låtarna som ligger där kunde varit på en vanlig CD istället. T.ex på en samling med detta passande namnet och med mer outgivet och udda kassett-låtar istället för samma kassett-låtar ännu en gång.

Jag har inte köpt skivan ännu och kommer inte att göra det heller, inte ännu på ett tag. När den gått ner i pris ordentligt så KANSKE jag skaffar den. Men bara kanske Image
Last edited by overkill on 18 Nov 2011, 10:50, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Vad tycker ni om Musikanten från vidderna?

Post by overkill »

Det enda positiva med skivan är låtarna, som alla är bra. Eddie gjorde nästan inget dåligt. Men som samling betraktad är den förlegad, eftersom större delen av innehållet redan finns på andra samlingar och skivor.
Post Reply