Bästa Solot?

Diskutera Låtarna
Post Reply
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

Bästa Solot?

Post by totaltrandom »

Ja goddag mina vännerrrr! Som många säkert vet har jag Youtube kanalen RandomMovies1234 där jag enbart lägger ut Eddie Meduza låtar. Och nämnvärt är att nu på sistone har det börjat ösa in prenumeranter från USA och en hel del andra länder!!

Men hur som helst har jag fått önskemålet att göra en såkallad "SoloSpecial" med Eddie Meduza. Nu vill jag bara veta, vilket tycker ni är det absolut bästa solot i alla Eddie Meduzas låtar?

Själv tycker jag en hel del av Musboogie är bra spelat solo.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bästa Solot?

Post by E-M »

Solot i "Leader of the rockers" är rätt skönt. Kan faktiskt inte komma på några mer solon så här på rak arm. Jag brukar inte lägga solon på minnet. Jag lyssnar mera till texterna och själva melodin i sig.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bästa Solot?

Post by E-M »

Jag brukar tycka det är roligt att läsa kommentarerna till låtarna. Många verkar tro att de rumsrenare texterna var något Eddie gjorde väldigt tidigt i sin karriär. När han fortfarande skrev låtar till dansband. De tror att han började med de grövre texterna när han blev alkoholiserad. Men vi fans vet ju att det grova språket och skämten är något han alltid har hållit på med.

En låt som jag skulle vilja önska är: "If I'm a fool". Den blir nog många förvånade över Image
Last edited by E-M on 17 May 2010, 22:30, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa Solot?

Post by ELN »

Em:

Ja den är grym den låten Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bästa Solot?

Post by Evert Meduza »

Solot på 34:an är hur jävla grymt som helst Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply