Knulla En Get I Röven = olika tider!

Diskutera Låtarna
Post Reply
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Knulla En Get I Röven = olika tider!

Post by BOB-blommorobin »

Hur lång ska "Knulla En Get I Röven" egentligen vara? Jag såg när jag gick igenom låtarna att jag hade olika längd på låten.

0:25 - Luftwaffe 3 del 1
0:26 - Luftwaffe 3 del 1 (annan avspelning)
0:36 - Fräckisar
0:41 - Di Värsta Pärvärsta Låtarna
0:51 - E. Hitlers Sjukaste Hits
2:36 - Compendia Ultima IV
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Knulla En Get I Röven = olika tider!

Post by sten1972 »

2:36 är orginalet på Fräckisar kassetten.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Knulla En Get I Röven = olika tider!

Post by BOB-blommorobin »

Måste ha blivit något fel när jag spelade av Fräckisar i så fall, då ska jag ändra om lite så de ligger rätt, tyckte detta bara var lite kul att det var olika längd på dem. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Knulla En Get I Röven = olika tider!

Post by uy »

Eddie kanske bara använde låten för att fylla ut när det blev mycket tid över på banden, så det kanske är därför det blev olika längder?
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Knulla En Get I Röven = olika tider!

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Eddie kanske bara använde låten för att fylla ut när det blev mycket tid över på banden, så det kanske är därför det blev olika längder?
Skulle mycket väl kunna vara så, sen så tror jag samma sak som Sten1972, den rippen av "Fräckisar" som finns på ThePirateBay så har dels den låten "Knulla en get i röven" blivit utbytt mot en kortare version, samma sak med låten "Ta mig i röven, pojkar" med Lester C. Garreth har då blivit utbytt mot "Ta mig i röven, pojkar" från kassetten "Luftwaffe nr. 3 del 1" och discoversionen av låten "Fruntimmer..." från den kassetten har då blivit utbytt den versionen som är med på kassetten "Börje Lundins kräftkalas".

Samma sak med kassetten "Rätt sorts råckenråll", bitar som "Hjärnan rinner" har blivit utbytt mot sketchen "Nedslagning" från samlingsskivan "Alla tiders fyllekalas vol. 4", "Kör igång" mot "Kukaskoj" från kassetten "Eddie's garderob", "Keep on dancing all night long" mot "Do the rock and roll" från kassetten "Eddie's garderob" och "Spela fortare pöjka" mot "Gubbarnas heavy rock and roll" från kassetten/CD'n "Ain't got no Cadillac".

Kan bli fel ibland.......
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Knulla En Get I Röven = olika tider!

Post by BOB-blommorobin »

Per Hummer wrote:Skulle mycket väl kunna vara så, sen så tror jag samma sak som Sten1972, den rippen av "Fräckisar" som finns på ThePirateBay så har dels den låten "Knulla en get i röven" blivit utbytt mot en kortare version, samma sak med låten "Ta mig i röven, pojkar" med Lester C. Garreth har då blivit utbytt mot "Ta mig i röven, pojkar" från kassetten "Luftwaffe nr. 3 del 1" och discoversionen av låten "Fruntimmer..." från den kassetten har då blivit utbytt den versionen som är med på kassetten "Börje Lundins kräftkalas".

Samma sak med kassetten "Rätt sorts råckenråll", bitar som "Hjärnan rinner" har blivit utbytt mot sketchen "Nedslagning" från samlingsskivan "Alla tiders fyllekalas vol. 4", "Kör igång" mot "Kukaskoj" från kassetten "Eddie's garderob", "Keep on dancing all night long" mot "Do the rock and roll" från kassetten "Eddie's garderob" och "Spela fortare pöjka" mot "Gubbarnas heavy rock and roll" från kassetten/CD'n "Ain't got no Cadillac".

Kan bli fel ibland.......
Jag har aldrig laddat ner, de jag har är digitaliserade själv, mycket kommer från kopia på kopia men även fått nyare digitaliseringar av folk som äger kassetterna. Bidrar inte till det då det inte är lagligt att ladda ner.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply