Det Kliar På Kuken

Diskutera Låtarna
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Det Kliar På Kuken

Post by Evert Meduza »

En gång redovisade jag om Eddie Meduza när vi hade i uppgift att redovisa om varsin artist eller grupp när jag gick i nian och då skulle man spela två låtar, först en låt innan man började redovisa och sen en låt efter redovisningen.

Den första jag spelade var "Mera Brännvin", sedan så berättade jag Errol's biografi och så vidare.

Sedan så spelade jag låten "Det Kliar På Kuken" XD, lärarna blev skitarga på mig.....

Fast efteråt så förstod lärarna ändå budskapet i den låten, man skall inte bara gå ut och knulla med vem som helst, då kan man få flatlöss eller "bagg" som han kallar det i låten Image

Och ja, detta är en sann historia Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Det Kliar På Kuken

Post by uy »

Jag har också redovisat om Eddie i skolan. Fast då valde jag att spela Leader of the rockers, och en annan gång spelade jag Come autumn rain.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Det Kliar På Kuken

Post by sten1972 »

När jag gick i 9:an skulle några in min klass göra ett närradioprogram, och då valde jag att spela bland annat "Torsten hällde brännvin i ett glas åt Karin Söder".
Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Det Kliar På Kuken

Post by retepnoslack »

Härliga minnen, hör jag. Jag själv hade ett musikföredrag på Komvux, men jag tog, faktiskt, Tangerine Dream istället för Eddie Meduza utav någon underlig anledning.

Måhända fick jag kalla fötter och blev orolig över, vad läraren skulle säga. Dock spelade jag upp det första spåret ifrån gruppens första album, inspelat 1969, och detta är ju ganska rejält udda, det också. Image
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Det Kliar På Kuken

Post by raggarjojje »

Även jag har spelat Eddie i skolan. Då spelade jag Gasen i botten.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Det Kliar På Kuken

Post by mrrogerballis »

Mja på den gamla goda tiden så hade skolorna ett slags internt telefonsystem,å då skickade jag ut låten "Frumtemmer"då blev det ett jävla liv.Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Det Kliar På Kuken

Post by Evert Meduza »

MrRogerBallis wrote:Mja pīŋŊ den gamla goda tiden sīŋŊ hade skolorna ett slags internt telefonsystem,īŋŊ dīŋŊ skickade jag ut līŋŊten "Frumtemmer"dīŋŊ blev det ett jīŋŊvla liv.Image
Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Det Kliar På Kuken

Post by uy »

MrRogerBallis wrote:Mja på den gamla goda tiden så hade skolorna ett slags internt telefonsystem,å då skickade jag ut låten "Frumtemmer"då blev det ett jävla liv.Image
På gymnasieskolan i Mora har de kvar interntelefonen, även om den inte längre används. Den var dock fortfarande inkopplad, så vi spelade Punda Loss med Eddie Nilsson för någon på IV-programmet. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply