Harley Davidson - Recension

Diskutera Låtarna
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Harley Davidson - Recension

Post by Evert Meduza »

Det var ett tag sedan, fast nu så skall jag börja recensera igen och den här gången är det en platta ifrån 1995 som mestadels innehåller trevliga och seriösa låtar och en del stora klassiker:

Rollin' Down
Skivan inleds med en skön rocklåt som är härlig att lyssna på när man åker bil och skön att lyssna på överhuvudtaget, lungt och fint tempo och med en skojig avslutning då han spårar ur lite, fast inte så pass så att har sönder låten som tur är.

Sweet Marie
Andra spåret är en ny-inspelning på låten "Sweet Sweet Marie" ifrån kassetten "Kräftkalas Två" eller "Kräftkalas -94" om man så hellre vill. Dock så är denna inte alls så bra som originalet, har inte samma sköna munspelssolon och är mindre ösig än originalet.

Bara Lite Solsken
Riktigt skön svensktoppslåt som lätt hade hamnat på svensktoppen om det inte hade varit för att folk på radion skall vara så fördomsfulla mot allt som inte är techno eller häpp höpp.

Party Party
Sedan så kommer en trevlig fest-låt som man kan ha fest till eller som man kan spela på en fest.

I'll Be Saved
På många sidor så har jag läst om hur illa folk tycker om denna och så, vilket jag inte alls förstår, detta är dels ett bevis på att Errol var religiös (själv så är jag 100 % ateist, fast ändå med tanke på alla religösa som vill fördöma Errol till helvetet för hans fräckare låtar) och sedan så är detta en låt som brukar ingjuta hopp i mig när jag mår dåligt, jag brukar också tänka "One sweet day, I'll be saved", även om jag hoppas en kvinna som skall tycka om mig istället för Gud/Heliga Anden/Jesus som Errol sjunger om i denna låten.

Bara Man E' Fantastisk
Här kommer just en sådan låt som de flesta förknippar med Eddie Meduza, tuff och stark och modig, ja som jag nämnde i förra låten, detta är också en låt som ingjuter hopp, "Bara man e' fantastisk så ordnar sig allting" Image

Never Leave
En låt som påminner lite om "Teenage Love" ifrån "Gasen I Botten" och "Jag Har En Kraftig, Saftig Röv" ifrån "E. Hitler & Luftwaffe - Mannen Utan Hjärna", skön låt denna också med ett trevligt och lugnt och fint tempo.

Harley Davidson
En av de bästa spåren på den här plattan, skön Rock And Roll som jag brukar nynna på när jag åker på min gamle Zündapp, fast då brukar jag nynna "Burnun' the line, feelin' so fine, 'cause this Zündapp is mine" Image

Another Country Song
Och så lite lite Country, Errol brydde väl sig kanske inte så mycket om titeln på låten utan kallade den för "Another Country Song" då detta är en typisk Country-låt, den får ett plus mest för att det är Errol som sjunger i denna Image

Johnny Rock
"Let's rock everybody let's, han svänger fint, han e' en rockmaskin, let's rock", ja inte så mycket särskilt med denna, som förra låten, får plus för att det är Errol som sjunger i den Image

Evert
Jag nämnde innan låten "Harley Davidson" som en av de bästa låtarna på den här plattan, nu kommer låten som är MIN FAVORIT på den här plattan, jag älskar verkligen den här låten, speciellt Errol's version, "Ja' går på stigen, som går till Evert, å ja' ska dit å ta mej en dramm, de' klirrar muntert uti min väska när ja' i solen går stigen fram", denna brukar jag nynna på när jag går hem, fast med mitt eget namn då.

ONÖDIG FAKTA: Min farfar heter Evert och dessutom så har jag spelat denna låten för min kusin som är ca sex år gammal, det var hans favoritlåt efter "Timber" och "Kom Hit Ska Du Få" Image

I'm Not Gonna Fight
En riktigt bra låt som handlar om ett förhållande som inte riktigt funkar, fast mannen vill inte slåss, han vill bara älska med sin kvinna igen, jag gillar Errol's sentimentala och smöriga låtar, är lite extra svag för dem Image

'Til The End Of Time
En av de tre bästa låtarna på denna skiva tillsammans med "Evert" och "Harley Davidson", riktigt fin och helt fantastiskt bra rockballad av Errol Norstedt som är skriven till Leila Bergendahl som vi alla vet, troligen så lär Leila kanske läsa detta och jag hoppas verkligen att du känner dig stolt som har gett Errol inspiration till denna helt magiska låt Image

That Girl Is Mine
Sista spåret på plattan, funkar också väldigt bra och handlar då om att man skall icke låta någon få ta flickan som man älskar ifrån en, en bra låt detta också tycker jag.


Ja då väntar jag på era recensioner era jävlarrrrrrrr Image

Onödig fakta: Ja det är jag som är Per Hummer som ni alla redan vet.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply