Eddie Meduza i melodikrysset och Ring så spelar vi

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Eddie Meduza i melodikrysset och Ring så spelar vi

Post by uy »

Jag satt vid datorn med radion på ute i köket, och plötsligt hajade jag til när jag hörde en instrumental version av Evert! Frågan var då "Vad heter melodin"? Det var kul att höra, även om de försökt få den instrumentala versionen att likna Matz Stefanz version istället för Eddies. Jag kan också passa på att nämna att i Ring så spelar vi som sändes strax innan var det någon som önskade Evert och fick den spelad, fast då i Eddies version.

Eddie spelad två gånger i P4, och dessutom samma låt, inom en timme. Vad är oddsen för det? Image
Skitarna ska va' lika långa i år
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Eddie Meduza i melodikrysset och Ring så spelar vi

Post by mrrogerballis »

uy wrote:Jag satt vid datorn med radion på ute i köket, och plötsligt hajade jag til när jag hörde en instrumental version av Evert! Frågan var då "Vad heter melodin"? Det var kul att höra, även om de försökt få den instrumentala versionen att likna Matz Stefanz version istället för Eddies. Jag kan också passa på att nämna att i Ring så spelar vi som sändes strax innan var det någon som önskade Evert och fick den spelad, fast då i Eddies version.

Eddie spelad två gånger i P4, och dessutom samma låt, inom en timme. Vad är oddsen för det? Image
Oddsen för att SR spelar Errol/Eddie inom samma timme är nog en på en miljon.
Tyvärr han borde spelas mycket mera i radion.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddie Meduza i melodikrysset och Ring så spelar vi

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Jag satt vid datorn med radion på ute i köket, och plötsligt hajade jag til när jag hörde en instrumental version av Evert! Frågan var då "Vad heter melodin"? Det var kul att höra, även om de försökt få den instrumentala versionen att likna Matz Stefanz version istället för Eddies. Jag kan också passa på att nämna att i Ring så spelar vi som sändes strax innan var det någon som önskade Evert och fick den spelad, fast då i Eddies version.

Eddie spelad två gånger i P4, och dessutom samma låt, inom en timme. Vad är oddsen för det? Image
Jag hörde också "Evert" på radio, jag så obeskrivligt lycklig då! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie Meduza i melodikrysset och Ring så spelar vi

Post by overkill »

Japp Evert i Ring så retas..öh jag menar Spelar vi Image hörde jag också. Bra val av önskelåt om än rätt förutsägbar.
Det i Melodikrysset hörde jag inte eftersom aldrig lyssnar på programmet frivilligt. Sanslöst tråkigt och tjatigt program, men eddie är ju givetvis aldrig fel Image
Post Reply