Låtar Från Samlingsalbum - Recension Vol. 3

Diskutera Låtarna
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Låtar Från Samlingsalbum - Recension Vol. 3

Post by Evert Meduza »


Aldrig Mera Bingolotto - Alla Tiders Fyllekalas Vol. 10
Errol spelar en dansbandslåt om Bingolotto då han inte är nöjd med att aldrig få vinna något. Roligt är det och särskilt roligt är det i slutet när han helt plötsligt efter att ha förbannad åt Bingolotto, helt enkelt ber om ursäkt och säger att Bingolotto är ett trevligt program.

Idiotic Park - Alla Tiders Fyllekalas Vol. 10
En sketch som varken handlar om sprit, slagsmål eller snusk utan istället så är det en parodi på "Jurassic Park", fast istället för dinosaurier så är det djur som ser jävligt dumma ut, fånig humor och ja, finns inte så mycket mer att säga.

Bingolotto - Alla Tiders Fyllekalas Vol. 10
En instrumental sketch med en sur gubbe framförd av Errol som inte är nöjd med resultaten på bingolotto. Väldigt skojig är denna när man hör hur han gnäller och surar och fräser över att inte få vinna något.

Loffarkuk - Alla Tiders Fyllekalas Vol. 11
Eh... antagligen ett av hans konstigaste verk, en småländsk gubbe som kallar alla för loffarkuk av ilska över att inte få sin medicin... jävligt skum denna.

Slicka En Fitta - Alla Tiders Fyllekalas Vol. 11
En av hans största klassiker inom kategorin snusklåtar spelas Live, dock inget som hade funkat på "Dåren É Lös" då framförandet inte är av så hög klass, han kan prestera bättre Live, det vet vi alla.

Eddies Telefonsvarare 2002 - Alla Tiders Fyllekalas Vol. 12
Hans telefonsvarare då alltså, inspelat samma år som han gick bort, han låter väldigt sorgsen i rösten tycker jag, lite deprimerad till och med tycker jag, nästan så jag tror att han sedan tog den sista supen för att ta livet av sig, väldigt tragiskt, jag blir också sorgsen när jag lyssnar på denna.

Om Slagsmål - Alla Tiders Fyllekalas Vol. 12
Sören Persson om vad han tycker om slagsmål och där har jag exakt samma tankar hela tiden! Image Slagsmål och våld är roligt på film och på kassetter, dock inte i verkligheten, underbar denna sketchen! Image

Fortsättning följer...
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply