Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

Sten1972 wrote: Kollade idag på den svenska stumfilmen "Häxan" från 1922.
Image
Bandade in den på DVD då den kom på TV för rätt länge sen, i höstas tror jag. Har dock inte sett den än. Jag måste vara i rätt sinnesstämning för att se sådana filmer Image Nosferatu från samma år är också en sådan film.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

Jag såg Bronco Billy idag. Skön film.
Dessutom missade ni väl inte Gran Torino häromdagen på TV, om ni mot all förmodan inte sett den än
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Josey Wales wrote:Jag såg Bronco Billy idag. Skön film.
Dessutom missade ni väl inte Gran Torino häromdagen på TV, om ni mot all förmodan inte sett den än
Jag har den på DVD så inga bekymmer med mig Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

Evert:

En film att alltid ta fram när man behöver bli påmind om hur de människor som skapade vår moderna västerländska civilisation och byggde upp det samhälle vi har idag fungerar. Till skillnad från idag när alla skall frälsa världen genom att utveckla mongoloida appar och skriva menlöst skit på sina bloggar, när de inte är fullt upptagna med att skaffa sej nya sendiagnoserade bokstavskombinationer eller vara utbrända vill säja.
Last edited by ozzman on 09 Feb 2012, 21:40, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Josey Wales wrote:Evert:

En film att alltid ta fram när man behöver bli påmind om hur de människor som skapade vår moderna västerländska civilisation och byggde upp det samhälle vi har idag fungerar. Till skillnad från idag när alla skall frälsa världen genom att utveckla mongoloida appar och skriva menlöst skit på sina bloggar, när de inte är fullt upptagna med att skaffa sej nya sendiagnoserade bokstavskombinationer eller vara utbrända vill säja.
Jodå, jag gillar den filmen skarpt, jag känner faktiskt ihjäl mig i gamle Clintan i hans roll, vi tycker båda att folk nu för tiden är en påse ruttna koddar och jag tror inte jag har skrattat så mycket som jag gjorde när den lille östasiaten (som skulle jobba åt karaktären som Clintan spelar) försöker lära sig att prata som en man, ja du förstår säkert vad jag menar, jag skriver inte det för jag vill helst inte avslöja något för folk som inte har sett den, fast det är en film som alla borde se så jag gör väl alla en tjänst antar jag Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

Såg "Dumma mig" (Svensk titel) i helgen, helgrym datortecknad film, med många klockrena grejer. De ashärliga "minionsen" och den lomhörde professorn Image Image
- I said dartgun not f---.... Image Image Image klockrent

Sen såg jag dagen efter "Cowboys & Aliens" mycket härlig action med bl.a. Daniel Craig o Harrison Ford. Vet inte hur mycket man skall avslöja, men Daniel Craigs karaktär har en jävligt härlig syn på saker och ting Image Image se! =)

Edit:

Dumma mig:
http://www.imdb.com/title/tt1323594/

Cowboys & Aliens:
http://www.imdb.com/title/tt0409847/?li ... 6974047117
Last edited by ELN on 14 Feb 2012, 01:23, edited 1 time in total.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Senast sedda film?

Post by raggarjojje »

Senast sedda film är Cannibal holocaust från 1980. En riktigt brutal film som bra filmer ska vara Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Shaolin Soccer, härlig och rolig film om fotboll och Kung Fu! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Plan 9 From Outer Space.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Iron Sky, en film om nazister som har gömt sig på baksidan av månen för att sedan ta sin hämnd.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Senast sedda film?

Post by uy »

Den har jag också sett nyligen. Helt jävla fantastisk film! Image Det bästa är ju att USA:s president är Sarah Palin. De säger det aldrig, men det är hon! Image

Och det bästa är ju att den här scenen:
http://www.youtube.com/watch?v=MjwkqaFz2bY
är en parodi på en välkänd scen från en annan film:
http://www.youtube.com/watch?v=t7PmzdINGZk Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Och det bästa är ju att den här scenen:
http://www.youtube.com/watch?v=MjwkqaFz2bY
är en parodi på en välkänd scen från en annan film:
http://www.youtube.com/watch?v=t7PmzdINGZk Image
Jag la också märke till det, "Der Untergang" eller "Undergången", en film som jag rekommenderar varmt till er alla. Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Spartacus

Mycket storslagen och episk film.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Den Gröna Milen

Jag tittade på den till minne av Michael Clarke Duncan.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Ja nu senast såg jag "Under Solen".
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply