De mest "oväntade" låtarna ?

Diskutera Låtarna
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by overkill »

Ja, vilken/vilka låtar blev ni mest förvånade över att Eddie verkligen hade spelat in ? dvs då man tänker ungefär, "är det verkligen Eddie som gjort det här..?"
Det kan givetvis vara både bra och dåliga låtar.

Själv blev jag lite förvånad över "Jag har plockat några fina blommor" tror jag den heter, som finns på Live(s)!. Även "I´ll Be Saved" på Harley Davidson. Inte nån av hans bästa låtar i mitt tycke som inte riktigt klär varken Errol eller Eddie till 100 %.
En postiv överaskning var dock "Ingen plockar en maskros" och "The man in the sky". Vem kunde egentligen ana att Errol var religös och dessutom gjorde dessa låtarna med kristna budskap?

Last edited by overkill on 19 Feb 2010, 04:39, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by E-M »

"Jag har plockat några fina blommor" tycker jag är rätt fin. Morsan gillar den väldigt mycket Image

När jag började lyssna på Eddie blev jag väldigt förvånad över låtarna "If I am fool" och "'Til the end of time". När jag hörde dem fick jag en sådan där "Är det här verkligen Eddie?"-upplevelse. En kompis som hatade Eddie hörde inte ens att det var Eddie som sjöng när jag spelade upp "'Til the end of time". Jag var tvungen att bevisa det genom att visa skivfodralet och att det var den skivan jag hade i stereon Image

Nuförtiden blir jag inte förvånad alls de få gångerna man får ta del av något outgivet. Man är beredd på vad fan som helst Image
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by Rustan »

Violents gamla intrumental-hit "Alpens ros" i oklanderlig version. Märks att han jobbat med att sätta den klockrent.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by ELN »

Take My Heart tyckte jag själv är ganska mycket "Eddie-stil" då de var en av de första jag hörde. Men när jag gick i 5:e - 6:e klass var de några som verkligen föraktade Eddie och tyckte då jag va rätt dum i huvudet. Men så en gång så spelade jag upp den utan att först säga att de var Eddie, man skulle kunna säga att de tappade hakan rätt gött Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by uy »

Landlord Blues är väl också lite udda. Han låter verkligen som en bluessjungande neger från 20-talet Image Min far hörde inte ens att det var Eddie när jag spelade den för honom.
Skitarna ska va' lika långa i år
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by BOB-blommorobin »

"Ett å ett" och "midsommarnatt" blev jag lite förvånad över att han hade gjort.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by ELN »

blommorobin wrote:"Ett å ett" och "midsommarnatt" blev jag lite förvånad över att han hade gjort.
Men dom låtarna är ju också jäkligt bäst!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by Evert Meduza »

"Bomparock Aus Östereich" gjorde mig förvånad kan ni tro, inte visste jag innan jag hörde det låten att Mäster Errol kunde tyska! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by retepnoslack »

Finns det två versioner utav "Ett och ett"? I den versionen jag har, så hör man diverse kommentarer ifrån E. Hitler och sångaren. Det hela slutar, givetvis, att sångaren blir nerslagen.

mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by mrrogerballis »

RetepNoslack wrote:Finns det två versioner utav "Ett och ett"? I den versionen jag har, så hör man diverse kommentarer ifrån E. Hitler och sångaren. Det hela slutar, givetvis, att sångaren blir nerslagen.
det finns två versioner av den.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by raggarjojje »

RetepNoslack wrote:Finns det två versioner utav "Ett och ett"? I den versionen jag har, så hör man diverse kommentarer ifrån E. Hitler och sångaren. Det hela slutar, givetvis, att sångaren blir nerslagen.
Den du har är den som är med på Alla tiders fyllekalas 9.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by mrrogerballis »

RetepNoslack wrote:Finns det två versioner utav "Ett och ett"? I den versionen jag har, så hör man diverse kommentarer ifrån E. Hitler och sångaren. Det hela slutar, givetvis, att sångaren blir nerslagen.
En länk till den utan kommentarer.
http://www.youtube.com/watch?v=iPkgKgu32Y4
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by retepnoslack »

Tack för länken. Ja, det är den versionen på "Fyllekalas nummer 9", som jag har hemmavid i skivhyllan.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by overkill »

Lyssnade på Scanaway tidigare idag och Aj Som Faen känns ju faktiskt rätt oväntad. Eddie goes Techno på sitt eget dinga vis Image

Helt Ok faktiskt så defentivt en positiv låt i den bemärkelsen även om den blir lite tjatig i längden.
Last edited by overkill on 14 Jul 2012, 05:10, edited 1 time in total.
tidaviktor
Glad amatör
Posts: 25
Joined: 06 Aug 2012, 12:45

De mest "oväntade" låtarna ?

Post by tidaviktor »

I will be saved tycker jag är oväntad. Också mycket om gud.
Post Reply