Eddies sämsta låt?

Diskutera Låtarna
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddies sämsta låt?

Post by E-M »

Ibland kan den är jobbig att lyssna på, fast den är väldigt komisk, det väger upp.

Gottfrid Nilsson är väldigt fin på något vis, gillar att Eddie kunde få till det så med en enkel blockflöjt.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddies sämsta låt?

Post by Långis »

grr wrote:Hmm... Just den låten har jag en särskild relation till, mer vill jag inte avslöja. Om jag har avslöjat det redan vet jag inte... Börjar såhär i alla fall vill jag minnas "i en källare sitter Gottfrid Nilsson". Brukar jämföra den med en annan medioker låt som heter nåt med "På Gotland".

Vad tycker ni om "Mord i Norrland" då? Också en sån där pratlåt, lite älska/hata över den. Känner nån glesbygdsbo där uppe igen sig, Långis eller Jungbacken kanske? Låten är lite kul direkt men knappast en bra "låt".
Särskild relaton. Annan än namnet? Nu blev Långpanna nyfiken.

Nej, säga vad man vill om norrland, men där finns inte mycket gemensamt med låten
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Eddies sämsta låt?

Post by ronka »

Image Disco Burp tycker jag var ett litet misslyckande märkligt att den tom kom med på första plattan! Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddies sämsta låt?

Post by Evert Meduza »

Jag tycker inte att han har gjort några dåliga låtar alls, vissa låtar är ändå inte seriöst gjorda så man kan inte räkna dem som dåliga låtar.

Däremot bitar som "West A Fool Away", "Skarapersiflage", "Norwegian Boogie" "Råttan I Pottan", "Jag Vill Ha En Grammis", "Disco Burp", "Fånga Kräftor Å Lägga I En Balja" och "Westgotisk Nidvisa" tycker jag ändå hade passat bättre på kassetter med E. Hitler än på plattor med Eddie Meduza.
Last edited by Evert Meduza on 03 Aug 2012, 18:08, edited 1 time in total.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply