Rövballebandet - Eddieinspirerat band på TV4

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Rövballebandet - Eddieinspirerat band på TV4

Post by ELN »

Finns ett lokalt band från Norge som heter Rövballebandet, de spelar mest eget Eddie-inspirerat. Huvudmannen Erik-Röv, brukar bjuda på raketer i röven, gitarr och sång, alltså mycket underhållande. Han har även Sveriges längsta limo-cab (som jag för övrigt kört i Västerås) Nu till poängen, nu på fredag deltar de i Talang i TV4, med samma sedvanliga show som de kör med annars. Tvivlar på att de kör någon Eddie-låt då de väl vill visa något eget. Själv har jag aldrig kunnat se hela bandet live in-action men har hört att de brukar va jävla fest när de spelar. Därför bänkar jag mig framför dumburken på fredag. Gör de ni med vet jag! Image Image Image Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Rövballebandet - Eddieinspirerat band på TV4

Post by Långis »

Gött, det ska jag följa!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Rövballebandet - Eddieinspirerat band på TV4

Post by ELN »

http://www.tv4play.se/noje/talang?title ... id=1614888

Här är tv4play klippet Image verkar som att Rövballebandet är dagens största händelse på deras hemsida över dagen Image Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Rövballebandet - Eddieinspirerat band på TV4

Post by ELN »

Den 17 augusti spelar Rövballebandet på Skagerack's scen i Strömstad, halmbalar, rock'n'roll, Eddie Meduza, fullt drag, raggare, sup och fest! Inträde ligger nog på 150 - 200:- Ja tänkte mig dit, ni är nog mer än välkommna! Image Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Rövballebandet - Eddieinspirerat band på TV4

Post by ELN »

Image


Här har vi dom från Skagerack i Strömstad, jag var inte med i år men i fjol var det bra fart där! :D
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Rövballebandet - Eddieinspirerat band på TV4

Post by ELN »

Image


Här har vi dessutom deras limocab, Sveriges längsta faktiskt. Jag körde den i Västerås för ett par år sedan. :)
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Rövballebandet - Eddieinspirerat band på TV4

Post by ELN »

Rövballebandet har figurerat på skivan Raggen Går, för övrigt en mycket bra skiva att ha i bilen! Nu är de med på Raggen Går Vol. 2 och den är om möjligt ännu bättre!! Och nu i samband med Västerås släppte dom även en ny egen skiva som också är skitbra, lite mer orumsren om man säger så. Den och de andra skivorna såldes i Rövshopen av Erik Röv som även drack sin egen Rövsprit!

Bilder på Limon(Lastad också kallad vägskrapan) och Erik Röv i Västerås:

Image

Image

Image
Post Reply