Bilder

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Bilder

Post by E.Hitler »

Visst tusan e det eddie på två bilder i början av denna videon http://www.youtube.com/watch?v=485FnWVuzaQ Har aldrig sett bilderna förr måste vara nått privat. Tror nog dom har fått insperation av eddie faktist stilen e ganska lika.
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Bilder

Post by E.Hitler »

Men fy tusan vad dom e bra.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bilder

Post by Evert Meduza »

Intressanta bilder, dessa hade jag inte sett innan, skall se om jag kan ta reda på var de kommer ifrån.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bilder

Post by Evert Meduza »

http://rovballebandet.com/index.php

Bilderna kommer ifrån deras hemsida, mer information hittar ni på sidan som jag har länkat till.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Bilder

Post by E.Hitler »

Jo jag vet att dom kommer därifrån för det har jag rean tatt reda på men vem har tagit bilderna och var och varför har eddie att göra med rövballebandet. Möjligt viss att dom har fått insperation av han då Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Bilder

Post by retepnoslack »

Eddie Meduza i en "Bengtsfors-tröja". Det trodde jag aldrig jag skulle få se. Ha, ha! Kul, i alla fall! Image
rovballebandet
Glad amatör
Posts: 1
Joined: 17 Jul 2012, 14:57

Bilder

Post by rovballebandet »

Hej grabbar!

Hadde lite problem med at få en profil här, men fick hjälp av en admin! Täkte jag skulle svara lite tidigare.

Det är Eddie och jag på bilderna. Førsta bilden är från ca 1998 i Bengtfors, och andra bilden är två år efter - också i Bengtfors. Jag har flere bilder med Eddie och mig, men dom ligger inte ute. Träffade Eddie tre gånger totalt.

Jag har även två signerade gitarer av Eddie. Dom tar jag godt vara på! Image

Själv spelar jag i Rövballebandet der jag skriver alla låter och all musik. Eddie är forståss en inspirasjon, men Rövballebandet har sin egen stil.

Kolla på http://www.rovballebandet.com för lite informasjon om bandet. Ni hittar tre låtar från plattan "Raggen Går" under Gratis musik, och lite Youtube-video med mig under Youtube!

Kom också nu med en ny DVD från en konsert i Strömstad i fjor. Drar fyra Eddie låtar på sluten. Finns också en teaser til DVD på hemsidan! Och det är fyre konserter nu efter sommaren! Spelar forståss lite Eddie där också!

Jajamen! Raggen går och kuken står!!

-Erik Röv
Last edited by rovballebandet on 27 Jul 2012, 23:56, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bilder

Post by Långis »

Ja, det kan vara lite klurigt att registrera en användare här. Har alltid varit så av någon konstig anledning.

Rövballebandet låter ju helkul. Kanske man skulle se till att komma på en konsert nån gång.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bilder

Post by ELN »

Nä men Erik! Är du här nu Image Detta är ju Daniel, chaufför i Västerås mm. Jag har ju pushat lite för Rövballebandet här redan i underforumet "Baren" där jag först skrev om när ni var med i Talang, och nu alldeles nyss om den kommande spelningen på Skagerack. Trevligt i alla fall Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Re: Bilder

Post by wiking »

De ser ut att ha en bra scenshow i alla fall ;)
Post Reply