Eddies dotter säljer sina teckningar

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by Långis »

Kul och hon är jävligt duktig. Funderar lite över priserna dock. Tio tusen kronor slutade denna på :shock:
http://www.tradera.com/itemhistory.mvc/bids/167511897" onclick="window.open(this.href);return false;
Attachments

[The extension jpg has been deactivated and can no longer be displayed.]

Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by Evert Meduza »

Långis wrote:Kul och hon är jävligt duktig. Funderar lite över priserna dock. Tio tusen kronor slutade denna på :shock:
http://www.tradera.com/itemhistory.mvc/bids/167511897" onclick="window.open(this.href);return false;
Fast det ser ut som om hon har gjort ett jävla jobb med den så jag kan förstå henne.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by Långis »

Jaja, jag missunnar henne ingenting och saker är ju alltid värda det folk är beredda att betala.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by overkill »

Japp klart snygg teckning. Själv skulle jag aldrig ge 10 000 för nått sånt. Dock så var ju utropspriset inte så högt, 500 kr. Jag tror ärligt talat inte att hon hade förväntat sig att få 10 lakan för den, men inte mig emot. Tvärtom bara roligt för henne.

Har hon sålt nån mera än denna? denna är den enda jag sett hitils, tror jag.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by Långis »

Priserna är ju minst sagt lite udda för en helt okänd konstnär.
Jag tror nog att lite manliga hormoner och önskan om kopulation ligger bakom dessa priser. Man kan ana detta genom att läsa lite i aktuella trådar på Facebook.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by overkill »

haha, ja tror dem det säger det ju något om intelligensen hos budgivnarna, eller snarare avsaknaden av den...

Men annars har väl folk gått på att det är hans dotter som ritat den, så vem som helst är hon ju inte riktigt. och inte
totalt okänd heller tack vare det, men inte känd i övrigt.

Fast å andra sidan har vissa budgivare alltid framstått som knepiga, opålästa och godtrogna. Känns som att de har dålig koll på vad de bjuder på, bjuder sanslösa överpriser på relativt vanliga saker under en intensiv period, och slutar sen. Antingen så tröttnar de väl
på eddie eller så kommer de helt plötsligt på "Ojdå! blev visst för dyrt i längden".
Minns bl.a en person som gav nästan 1000 kr för en helt vanlig 21 Värsta LP. En ganska vanlig LP och värd kanske 100-200 kr
som mest (om ens det) i bra skick.

Men har hon sålt fler teckningar än denna? frågar mest (igen) med tanke på att det står "teckningar" i rubriken vilket antyder att det handlar om fler än en (1).
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by uy »

vad jag vet så har hon sålt minst en til teckning. Här är den:
http://www.tradera.com/tecknad-bild-pa- ... _167391042" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by overkill »

Sedär, där har vi en i alla fall som både kan läsa inlägg och svara på dem :-) Tack.

Den teckningen var dock inte lika snygg som den första.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by retepnoslack »

Ja, den var snygg, tycker jag. Samlare kan ju hosta upp vilka summor, som helst. Jag tänker främst på "KingMeduza" på den här sidan, plus några fler fanatikers. Tiotusen är nästan en årslön för mej, fattiga, fattiga tecknare, men för ett stycke äkta konst, så brukar det ju springa upp till både trettio, fyrtio tusen. Ja, om man skall besöka en konsthall och köpa direkt utav konstnären.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by overkill »

Ja, en årslön på 10 tusen låter ju inte alltför fett, inte ens om det är skattefritt. Kanske läge att byta bana? Eller i alla fall skaffa en till, dvs ett vanligt jobb. Tecknandet kan du ju pyssla med ändå på lediga stunder.

Men visst har du rätt angående samlare. För att inte tala om tavlor av kända klassiska konstnärer kan ju gå för miljonbelopp.
Endast fantasin sätter gränsen (och plånboken då förstås) ;)
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Eddies dotter säljer sina teckningar

Post by ELN »

Jag har hennes ICKE PRIVATA sida på Facebook. Hon gör ju teckningar på beställning på folk, folks barn och djur med mera. Hon är väldigt duktig måste jag säga och varje bild tar flera timmar. Hon har sålt 3 av Eddie på Tradera, först 2 där den bilden som visas överst ingick. Sen en nu med Eddie i tomtemössa. Hon har skrivit att hon inte vill rita bilder av sin far för högfrekvent bara.

Bilden överst är dessutom i A3 format och jag har för mig hon lade upp emot 10 timmar på den sammanlagt, men hon lägger ut alla sådana bilder för 500:- spänn vilket hon tycker är ett rimligt arvode för ett sådant stort arbete. Sen va det ju några jävla peckar som utagerade negativt mot henne personligen för att hon sålde bild för 10 papp och att hon försöker tjäna pengar på sin fars kändisskap mm. etc. osv... Kukhuvuden säger jag bara då...

Hon är hur som helst grym på att rita och har även börjat tatuera...
Post Reply