Ja undrar va ni gillar att spela. Om ni har några tips. Själv spelar ja inte så väldigt mycket, jag har inte helt tid och så men jag tycker det är kul när jag gör det.
Jag äger ett chippat PS2 och ett PS3 320G. Alltså SONY trogen. Den absoluta favorit tv-spels-serien är det inga tvivel om: Rockstar Games, Rockstar North, Grand Theft Auto (GTA) Jag spelade 1:an och 2:an hos kusiner och polare redan som liten och var redan då såld på det fria konceptet, sen missade jag III, men hos min kusin blev det Vice City och med den nya "3D" vyn (bakifrån istället för uppifrån) som kom första gången i III:an. Sen köpte jag mitt PS2 och då var ju det nya San Andreas överst på önskelistan. Och snart hade jag spelat igenom det spelet både 3, 4 och 5 gånger. Den fantastiska friheten var tagen till en ny nivå och till det fick jag för första gången spela spelet längs "storyn", vilken va grym. Och i den amerikanska staten San Andreas finns både tre större städer Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Fransisco), Las Venturas (Las Vegas) och utöver detta massa härlig landsbyggd, berg och öken.
När GTA IV kom ut köpte jag PS3 mest av den anledning + att jag ville ha Blu-Ray. Och med just de nya möjligheterna med Blu-Ray så var ju grafik(!) och fysik kraftigt uppgraderat. Handlingen är tillbaka i GTA's Liberty City (denna gång New York) grymt spel och man kan sitta och bara köra och förundras överallt innan man ens börjar med uppdrag, MEN det är bara en stor stad, någon strand på sin höjd...
Och nu har Rockstar släppt en trailer på GTA V, där de går tillbaka till ett helt nyuppbyggt Los Santos (Los Angeles) från San Andreas, MED omkringliggande landsbyggd och allt vad det innebär, de skall även tagit åt sig av att konsumenterna vill ha tillbaka Vice City (Miami) då de skall ha Miami-inspererade stadsdelar vid stränderna.
Videon väcker starka "vill ha" - begär, vilket är jobbigt då de förväntas släppas i oktober. Bland annat ser man en "plåt-cab" som fäller ner taket vilket vore en ny funktion i GTA-spelen.... Nog tjötat, över till er