Eddie Look-A-Likes

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie Look-A-Likes

Post by overkill »

Ja, har ni sett nån Eddie-kopia nån gång? Kanske inte nödvändigtvis en klon då men nån som naturligt liknar
Eddie i nån ålder. Dock så menar jag inte personer som medvetet klär ut sig eller härmar eddie, det är alltså mest looken
jag är ute efter. Inte beteendet eller klädstilen.

En som går på samma gym som jag är faktiskt lite halvlik Eddie, så som han såg ut runt 78 till kanske runt 90. Mustash, halvlångt hår och liknande kroppsbyggnad. Varje gång jag ser personen i fråga tänker jag osökt på eddie. ;)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Eddie Look-A-Likes

Post by uy »

Nej, någon Eddie-look-alike har jag aldrig stött på. Däremot har jag sett en lastbilschaffis som var fruktansvärt lik Svullo.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddie Look-A-Likes

Post by overkill »

Hehe, förvånar mig inte alls. Jag såg ytterligare en som var halvlik Eddie en gång, i en mataffär. Men den personen påminde mer om Eddie i senare år, lite överviktig och slaffsigt klädd, typ som han ser ut i Slitz-repotaget.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Eddie Look-A-Likes

Post by Evert Meduza »

Min far har en kompis som ser på pricken ut som Eddie/Errol, enda skillnaden är att "kopian" är glosögd, annars ser de pricken lika ut, sedan så är han raggare så han klär sig även som Errol under hans live-konserter.

Sedan när jag en gång gick omkring och sålde lotter såg jag en med en hund som såg EXAKT ut som Errol, jag funderade till och med på om Errol verkligen är död.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddie Look-A-Likes

Post by overkill »

Hehe, tänk om det var Eddie du såg? han kanske har lurat oss i vanlig ordning, och är i själva verket livs levande men lever sedan 11 år ett anonymt pensionärsliv ;-)

Tänk om det uppstår liknande myter och ryktespridningar som det gjordes om Elvis när han dog. Det finns ju de som på fullt allvar hävdar att de sett Elvis livs levande många år efter att han "officiellt" dog. En klassisk amerikansk myt/konspirationsteori.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Eddie Look-A-Likes

Post by retepnoslack »

Greven körde väl det upplägget på sin hemsida strax efter dödsfallet. Ja, att Eddie Meduza hade "gjort en Elvis".

Det fanns en figur hemmavid, som hette Lindblom. Han liknade Eddie Meduza rätt mycket. Numer är han dock kortklippt och har avrakad mustasch, så de typiska kännetecknen är borta. Jag är lite osäker på, om han över huvud taget bor kvar i stan.
Post Reply