Fanns det någon Hakan?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Ronkaball
Glad amatör
Posts: 2
Joined: 29 Dec 2013, 00:41

Fanns det någon Hakan?

Post by Ronkaball »

Fanns det någon Hakan i Målilla?

Som bekant snappade käre Errol upp ett och annat ur verkliga livet, och bearbetade det tillsammans med allt annat i sin underbara hjärna, och ut trillade fantastiska låtar och sketcher vilket vi alla är överens om. Några figurer påstås ha funnits på riktigt, andra har tyvärr helt klart funnits.
Men en som jag ännu inte fått något grepp om beträffande sanningshalten eller bakgrunden är den vittsjungne Hakan, som hade en affär i Målilla, där han försålde b.la termosar i olika kulörer.
För fyra år sedan semestrade jag i Målilla, och senare samma vecka träffade jag på en beskänkt kille som otroligt nog var från Målilla. Han påstod med bestämdhet att Hakans affär funnits i Målilla, och att det var en järnhandel.

Nu hopar sig frågorna. Är det verkligen så? Hur får man ut försäkringspengar på en termos? Och hur i helvete kommer man på att skriva en så genial text från första början? Hur tänkte Errol? -Nu ska jag skriva en text om termosar, det blir nog jättebra!?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Fanns det någon Hakan?

Post by Evert Meduza »

http://www.luftkaffe.se/wiki/index.php?title=Hakan" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Fanns det någon Hakan?

Post by Långis »

Alltså, informationen om hakan kommer väl såvitt jag vet från Jan Åke så man kanske inte helt ska lita på informationen som sanning.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Fanns det någon Hakan?

Post by Evert Meduza »

Långis wrote:Alltså, informationen om hakan kommer väl såvitt jag vet från Jan Åke så man kanske inte helt ska lita på informationen som sanning.
Det stämmer att det kommer från Jan-Åke, det var han som berättade det för mig.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply