Eddie i TV

Allmän diskussion om Eddie Meduza
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Re: Eddie i TV

Post by Javlar »

I söndagens "Allt för Sverige" avhandlades raggarkulturen. Två av deltagarna fick chansen att läsa lite av låtlistan på baksidan av "Rock'n Rebel" :mrgreen:

28 minuter in: http://www.svtplay.se/video/896769/del-7-av-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddie i TV

Post by Långis »

Eddie nämndes precis i SVT-dokumentären "När rocken kom till Sveg".
Det nämndes att en Johnny Tudor spelat med Eddie.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddie i TV

Post by overkill »

Jan Myreheds tolkning av Ragga Runt var ju allt annat än bra. Minns att nån sålde hans CD på tradera och skrev
Eddie Meduza i rubriken. Jag laddade ner den av nyfikenhet för att se om den var bra men den var rätt kass faktiskt.
Den innehöll nån egen låt och 3-4 covers om jag minns rätt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddie i TV

Post by overkill »

Eddie nämndes som hastigast i veckans avsnitt av David Hasselhoff´s talkshow. Inget mer än hans ädla namn nämndes dock då han var ett exempel på en svensk artist som en svensk person försökte lära David lite om svensk musik. Delvis tillgjort förstås, men rätt bra ändå. Finns säkert att beskåda på tv3´s hemsida tror jag.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddie i TV

Post by Långis »

overkill wrote:Eddie nämndes som hastigast i veckans avsnitt av David Hasselhoff´s talkshow. Inget mer än hans ädla namn nämndes dock då han var ett exempel på en svensk artist som en svensk person försökte lära David lite om svensk musik. Delvis tillgjort förstås, men rätt bra ändå. Finns säkert att beskåda på tv3´s hemsida tror jag.
Appelquist känns ju faktiskt som ett klassiskt Eddiefan.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Eddie i TV

Post by Jungbacka Erik »

Gasen i botten spelades i programmet Allt för Sverige i samband med ett inslag från ett folkrace :)
Post Reply