E. Hitler-kassetter på Spotify

Nyheter angående Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Evert Meduza »

blommorobin wrote:Man får nog ringa, men då tänka på att också de inte står för saker de måste prata med advokaten i dödsboet också.
Någon som har deras telefonnummer då? Jag funderar på att försöka ringa...
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Evert Meduza »

Jag har hittat deras nummer:

08 412 17 00.

Skall ringa under veckan. Annars så får ni andra också lov att prata om ni vill.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Evert Meduza »

Nu har jag ringt till Sony, dock så fick jag inte tag på han som har koll på allt det där om Meduza som finns och inte finns på Spotify, dock så får jag förhoppningsvis ett mail av honom och så håller vi tummarna för det bästa.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by borjelundin »

Har svårt för att tänka mig att vi får något svar av dom men det är bara att fortsätta tjata.
Image

Angående statistiken / populäritets-staplarna i spotify så verkar det som att sony gjort sitt låtval baserat på denna på 50 Svenska sommarhits, i varje fall när det gäller Eddie Meduzas midsommarnatt som är med där.
Så det är bara att fortsätta lyssna på Eddies alster på spotify och bygga upp populäritets-staplarna.
Är där någon som vet exakt hur dessa staplarna funkar?
Är det hur många gånger låten blivit spelad eller är det hur många olika användare som lyssnat på låten eller är det hur många som köpt låten??
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Evert Meduza »

Jag fick detta svaret ifrån Caroline Lantz från Sony:

Hejsan!

På kontoret jobbar vi med att alla singlar från Eddie Medusa snart ska finnas på Spotify. Håll ut! De kommer komma upp så snart som möjligt.

Hälsningar,

Caroline, Sony Music

Skamligt de inte kan stava hans namn ordentligt. Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by borjelundin »

Då kan jag bara gratulera Image
Det är fan inte lätt att få något ut från dom..
Men singlar??
Det var väl inte singlarna det gällde.
Fick du något svar angående Hej Hitler och BL:s kräftkalas?

Jag känner bara till Punkjävlar och Sveriges kompani från cbs / sony där singelversionen skiljer sig från albumversionen.
Dessa saknar inledningssketchen och skiljer sig lite i hastighet och mixning.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by overkill »

De på Sony har nog inte koll på att singel versionerna skiljer sig på 2 singlar från albumversionerna, hon/de tänkte väl att singel låtar ofta är lite talande/kända för en artist och att just dessa borde få komma ut på Spotify.

Men vad vitsen är kan man ju fråga sig eftersom de i eddies fall redan finns ute på CD på albumen. Dock Inte de 2 låtarna som skiljer sig då men låtarna i sig finns ju där.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Evert Meduza »

Det var just om dessa kassetter jag pratade om, vi får hålla tummarna för att de är på gång med dem också.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by wiking »

Käringen har haft Spotify ett tag men jag själv började använda det för inte alls länge sedan, för ett par dagar sedan så sökte jag på Eddie Meduza och blev glatt förvånad över hur mycket där fanns. Så min första spellista på Spotify blev gjord och döpt till Eddie Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by uy »

Ja, Eddieutbudet har verklig vuxit de senaste två åren. annat var det i början! Trevligt förresten att se dig här igen, Wiking. Det var ett tag sedan sist, tror jag.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by wiking »

Tackar, jo det var ett tag sedan Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by Evert Meduza »

Fortfarande ingen Hej Hitler eller Börje Lundins Kräftkalas på Spotify, därför tänker jag ringa dit igen!

Här är deras nummer:

08-412 17 00

Vi skall alla ringa till dem och tjôta på dem tills de ger sig!
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Re: E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by borjelundin »

Nu hittade jag Hej Hitler och Börje Lundins kräftkalas på Spotify :-)
Det tog bara 2 år...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: E. Hitler-kassetter på Spotify

Post by uy »

Härligt! 8-)
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply