Mer outgivet släpps ut nu.

Nyheter angående Eddie Meduza
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by mrrogerballis »

Är det inte så att Sony Music äger alla rättigheter till matrialet som fanns på Osadal AB,fast visst matrial kanske har dykit upp på senare tid som dom ej har i sin ägo?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

Jo Sony köpte ju Osadal när det konkade på 90-talet så hela Osadal katalogen äger dom. Sen äger de förstås de albumen, samlingar och singlar som de själva gett ut med Eddie + det outgivna som de har i sitt arkiv.

De äger vad jag förstått det inte låtar som fanns i dödsboet, dvs inspelngar som eddie haft hemma och som ej varit utgivna eller bundit till nått bolag.

Nån som hunnit få plattan ännu? Mitt ex lär dyka upp imorgon, fan vad kul det ska bli att få höra detta! Julafton kommer visst tidigt iår! :-)
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by mrrogerballis »

Fick min cd igår fast,jag tyckte tyvärr inte att att var så där bra,lite besviken.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by BOB-blommorobin »

Blev väldigt besviken faktiskt. De första 9 spåren är ju bara sketcher, låtarna var "okey", men å andra sidan är det gott med outgivet i alla fall.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
The Rocken
Glad amatör
Posts: 9
Joined: 18 May 2014, 17:49

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by The Rocken »

Ja det här har man ju väntat på istället för alla dessa samlingar som släppts. Senaste jag minns som var värt att handla var ju Eleganten från vidderna, som höll en hel del skatter. Får bli så fort man får pengar igen :)
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

Har lyssnat på den ett varv nu och jag tycker den är rätt bra av det jag hört hitils. Påminner ju mycket om sketcherna på Greatest Hits och Nr 3 del 2, sketcher i sann Eddie-anda.
Stuket känns igen, så i det avseendet känns sketcherna inte så "nya" eftersom de påminner mycket om gamla sketcher. Men ändå klart roliga och välgjorda.

Kul med lite nya låtar också, ganska bra låtar i hårdrocks-stuk även om de är båda är lite väl korta och amtörmässiga och gjorda mest på skoj.

Även låtarna med Norstedtz tycker jag var rätt bra.

Bra ljudkvalité också, några få mindre glapp och lite kassett-svaj förekommer ju på några ställen men absolut inget som stör helheten. Antagligen är det från en kassett det kommer (suprise, suprise) och då får man nog räkna med mindre störningar.

På det stora hela en bra platta i mitt tycke med udda inspelningar, tummen upp till Anders Norstedt, Errol, Atenzia och alla inblandade!
Dock i första hand en platta till de mest inbitna som vill ha allt och kanske inget för den den bredare publiken.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by Evert Meduza »

"Hos Doktorn" gav mig ett rejält gapskratt nästan hela sketchen igenom, kändes lite Monty Python över den.

Dock kände jag mig mest besviken, det mesta förstod man varför det var outgivet och låtarna var inte så bra som de som kom ut med En Jävla Massa Hits. Fast nu har man fått höra mer av Errol's gömda verk och en DVD är på väg ut så man har ytterligare något att se framemot.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

Ja, de 4 nya låtarna på En Jävla Massa Hits är ju "riktiga" låtar men som av nån anledning blivit liggandes i malpåse under många år och aldrig
utgivna under errols livstid. Varför kan man ju fråga sig, men de är riktigt gjorda s.a.s. och hade platsat på valfri platta.

Jag och min far, är däremot högst improviserad och nått Eddie med sonen gjorde på skoj, förmodligen helt utan tanke på att ges ut.
Sketcherna hade väl platsat på vilken kassett som helst egentligen, låtarna däremot känns lite för ofärdiga för att kunna ges ut även om
de är ganska bra. Så man får ta det för vad det är med andra ord, men jag gillar´at!

Ska bli kul att få ta del av DVD´n också snart, jag tror vi kan förvänta oss liknande upplägg som på filmerna errol själv släppte.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

.. och förhoppningsvis barkar detta vägen för ännu fler framtida släpp framöver. Mer kassetter på CD, outgivet, filmer osv! detta har man väntat på!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by retepnoslack »

Hm... Vi får se, om jag själv har blivit lika kräsen. Jag återkommer så fort jag har köpt och lyssnat på denna skiva med en liten recension.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by Evert Meduza »

Vad tyckte ni om DVD'n, ni som har fått den?

Personligen var den ganska bra tyckte jag, Rock 'n' Roll-videona tyckte jag bäst om, samt Magnus Härenfjant och TV Mot Fönstervärlden.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by retepnoslack »

Ja, nu har jag fått och lyssnat/tittat igenom bägge två.

Ganska kul DVD, men de bästa sketcherna verkade redan ha blivit utplockade till "Eleganten". Det var mest skrik och vrål. Men jag gillade "Magnus Härensfjant" och "Grimasföreningen" bäst. Ja, sen "Gôtt kaffe", men den var ju med redan på den nämnda "Eleganten ifrån vidderna". Ja, sedan får vi inte glömma den olika karaktärerna, som skall berätta en historia(?) var. Det var en utav de där minerna, som fick mej till okontrollerat gapflabb. Ha, ha, ha!

På skivan gillade jag "Familjemiddagen" bäst. He, he! Kan det spåra ur mer under en vanlig middag? Nej, jag tror inte det. "Lanthandeln" och "Radioaffären" var rätt kul, också. Annars blir det väl, ungefär, samma sak där: Det är mycket vrål och skrik på många utav spåren. De tre låtarna i slutet var duktigt utförda hantverk. Inga mästerverk, men hantverk.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

Jag har inte hunnit kolla på filmen ännu men ska göra det framöver så snart lämpligt tillfälle ges.
Får återkomma med en recension senare.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by overkill »

Filmen tycker jag var sådär. Helt Ok, men jag föredrar helt klart hans vanliga egna filmer som han själv släppte. Nya Tider, Privat Pirat etc. Dels är sketcherna överlag bättre där, sen så
är upplägget bättre, sketcher, musikvideos, live-klipp osv varvat och inte enbart sketcher.

Liksom med CD´n, Jag och min far, är väl detta mest en film för de mest inbitna.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Mer outgivet släpps ut nu.

Post by uy »

overkill wrote: Liksom med CD´n, Jag och min far, är väl detta mest en film för de mest inbitna.
Framförallt så rör det sig väl mest om material som aldrig var menat att ges ut, utan var mer ett kul tidsfördriv för Errol och Anders.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply