Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by uy »

Jag får gratulera Rögle till avancemanget. Kan vi få tillbaka bröderna Bibic nu? ;)
Av nykomlingarna är det nog Rögle som jag gillar mest. Karlskrona och Malmö är plastklubbar som gott hade kunna fortsätta hava i de lägre serierna. 8-)
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Nu är det jävlar i mig fredag igen! Tiden är inte bara ur led, den går dessutom alldeles för fort! Hur har jag då spenderat kvällen?
Jo! Jag och min mycket bättre hälft har bakat fika åt far som fyller 60 år.

Imorgon ska vi nog till Pråmen, en bar på en pråm (överraskande va?) och se på Alfheim. Ett Folk'n'Roll-band som i huvudsak spelar irländsk folkmusik. Men i repertoaren ingår även Bohuslänska visor, country och covers (eller snarare tolkningar mycket bättre än originalet) på bland annat U2 och Van Morrison. Jag hoppas på mycket folk för då brukar det bli ett sjuhelvetes drag och båten får kraftig slagsida! Skååååål mina vänner!!! :D
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Fredag igen och jag rullar söderut på E6 på norska sidan. Ikväll och i helgen blir det att skruva på bilarna. :)
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Fredag hörni! Imorgon är det marknad i Ed! Go kväll!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Evert Meduza »

Fredag idag och då kommer man att förbereda sig inför en kanottur som man ror nu på lördag.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Imorgon är det fredag igen! Vad ska ni göra denna veckans bästa dag?

Själv ska jag väl göra som vanligt. Ligga ute och skruva bil.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Evert Meduza »

ELN wrote:Imorgon är det fredag igen! Vad ska ni göra denna veckans bästa dag?

Själv ska jag väl göra som vanligt. Ligga ute och skruva bil.
Jag firade Shabbat då, det tyckte jag var mysigt och trevligt. :D
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Fredagen blev i skruvandets tecken. Men i lördags blev det oktoberfest, irländsk folkmusik, öl och grogg på Koster. Riktigt trevligt fast det var för still för segling. Tuff-tuff diesel blev det istället.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by uy »

Fredag! Jag har jour i helgen, så det blir alkoholfritt. Men det hindrar Mig inte från att åka till Leksand och se lite hockey.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Jungbacka Erik »

Sitter med min longdrink och läser gamla inlägg på forumet. Känner mig nostalgisk och sentimental samtidigt som jag undrar hur vi ska få fart på forumet igen, eller om det ens är möjligt🤔 men... det är fredag igen och kuken ståååår mina vännerrrrrrr 🍺
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Evert Meduza »

Jungbacka Erik wrote: 03 May 2019, 21:19 Sitter med min longdrink och läser gamla inlägg på forumet. Känner mig nostalgisk och sentimental samtidigt som jag undrar hur vi ska få fart på forumet igen, eller om det ens är möjligt🤔 men... det är fredag igen och kuken ståååår mina vännerrrrrrr 🍺
Det kommer väl, jag deltar gärna på bästa sätt, annars är jag flitig på Flashback.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Jag är fortfarande här med ojämna mellanrum, men ökar gärna frekvensen om det skulle bli lite mer fart igen! D
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Det var åtminstone fredag alldeles nyss.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Jungbacka Erik »

Det har varit en lång vecka men nu är den här; FREDAGEN! Jag ämnar sitta i soffan och dricka öl, se på TV ochkanske spela någon LP på skivspelaren jag fick av min dotter till 50-årspresent. 🍺
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by uy »

Forumets bästa tråd lever vidare! Efter en hård vecka har jag äntligen fått koppla över jourtelefonen till kollegan. Jag har precis ätit en bit mat, och kvällen kommer att avslutas med ett varmt bad och någon form av alkoholhaltig dryck.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply