45 minuter

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

45 minuter

Post by gammalhardrockare »

Ja det ska jag ju garanterat inte missa!
För övrigt så har jag inte träffat någon som har "älskat att hata" åttiotalet. Alla saknar det bara...

Jag fattar inte ens vad som skulle vara så löjligt och skrattretande med åttiotalet. Vissa fnissar ju lite sådär överinseende så fort man nämner detta härliga årtionde. Om jag någon vågar så kommer jag att skriva en roman och den ska naturligtvis utspelas under åttiotalet! Ingen annan tid gäller helt enkelt.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

45 minuter

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Vissa fnissar ju lite sådär överinseende så fort man nämner detta härliga årtionde.
Vad menar du? Överseende kanske? Eller är du dum?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

45 minuter

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja jag skrev fel. Är inte som jag ska fortfarande efter i fredags...
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

45 minuter

Post by rex »

Nä jag vet....samma här.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

45 minuter

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Men man måste ju helt klart vara i rätt så bra form trots allt med tanke på att vi garanterat fick i oss nästan en hel sjuttiofemma brännvin på man i fredags! Det skulle ju ha skickat vilken snorunge som helst till akuten!
Jag fattar helt enkelt inte att vi klarade oss så bra ändå som vi faktiskt gjorde. Det där är ju rent av livsfarligt!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

45 minuter

Post by rex »

Ja det är helt otroligt,en lek med döden är vad det är.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

45 minuter

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Tuffa lekar för tuffa män.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

45 minuter

Post by rex »

Naturligtvis.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

45 minuter

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja, om man sitter och sippar på ölblask och dricker löjliga drinkar så orkar man säkert vara uppe hela natten. Men nu snackar vi om tungt supande. Hårt, tyst och effektivt krökande a´den högre skolan.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

45 minuter

Post by lumberjack »

80-talet var bra musik och snygga kläder för oss som inte fjollar runt. Dårarna som gick omkring i förkorta jeans och neonkläder lyssnades till Alphaville och Modern Talking skäms säkert, men är man "trendkänslig" får man skylla sig själv.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

45 minuter

Post by ozzman »

LumberJack wrote:80-talet var bra musik och snygga kläder för oss som inte fjollar runt. Dårarna som gick omkring i förkorta jeans och neonkläder lyssnades till Alphaville och Modern Talking skäms säkert, men är man "trendkänslig" får man skylla sig själv.
Ord!

Jag tittade lite på det där programmet och det var bara slika företeelser som togs upp.
Det enda som riktigt fick nostalgileendet att spricka upp var när dom pratade om Noice.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

45 minuter

Post by rex »

LumberJack wrote:80-talet var bra musik och snygga kläder för oss som inte fjollar runt. Dårarna som gick omkring i förkorta jeans och neonkläder lyssnades till Alphaville och Modern Talking skäms säkert, men är man "trendkänslig" får man skylla sig själv.
Bra sagt!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

45 minuter

Post by gammalhardrockare »

För mig så var åttiotalet första fyllan, första flickvännen och jeansjacka, hårdrock, cigarretter nya jobb och städer.
Inget av det där fjolleriet de visade i TV:n igår stämde in på mig.
Jo förresten, under några år så hade jag en sådan där snygg frisyr. Den saknar jag!
Fan, i slutet av åttiotalet hade jag t o m slingor. Det var lite coolt.

Men en låt gillade jag som man fick höra en snutt utav och det var en låt med Ankie Bagger som jag tror hette "Where were you last night." Härligt åttiotalskänsla och fick mig av någon anledning associera till känslan av att sitta i ett flickrum hemma hos en sjuttonårig tjej för första gången.
Den låten vill jag ha!
Post Reply