En liter öl tack.
En liter öl tack.
Ja exklusivt för meduzaland, "idiotsmugglingen" ny berättelsetitel
En liter öl tack.
"Evert va killen i bygden som uppfattat att det skulle gå att tjäna en hacka på att smugla in alkohol. SÅ han drog till NORGE och köpte sig en liter...."
En liter öl tack.
Ja, för fan! Du kan ju skriva en uppföljare till din julkalender på det temat!
Skitarna ska va' lika långa i år
En liter öl tack.
Ja julkalendern med 19 delar eller var det var. Kanske skall göra det göra en kalender som räknar ner till min födelsedag istället fan, vilken bra idé, då hinner jag nog skriva klart den också
-
- Levertransplanterad
En liter öl tack.
För er småskvättar kan det vara intressant att veta att det inte var så förbannat länge sedan som svenskar åkte till Norge och handlade billigt.uy wrote:Smuggla öl från Norge? Nu har jag då väl hört allt!
När man var på fjällsemester i dalarna/härjedalen så åkte man över gränsen och köpte med sej socker, mjöl, smör och andra varor eftersom det var så billigt i Norge. Norge var närmast att beteckna som ett U-land innan oljan.
En liter öl tack.
De va inte jätte längesen de var så här heller, när farsan va yngre drog de ofta till Norge och handlade den typen varor som va billigare där, men eftersom det var i år detta "smuggel" skedde så är de desto konstigare
Re: En liter öl tack.
Faxe som enlitare finns förövrigt fortfarande att få tag i från Danmark/Tyskland. Åtminstone i två varianter varav en ett förmodat osmakligt öl på 10%+
-
- Levertransplanterad
Fake som jag kallar den, inte den bästa ölen man har druckit.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
På hamburgerrestaurangen Bullseye här i stan serveras för övrigt Norrlands på enliterssejdel. En företeelse du inte hittar på något annat etablissemang i stan mig veterligen.
Nä de Faxe på småburk jag hällt i mig har varit en rätt fadd upplevelse. Men så finns det ju värre.Evert Meduza wrote: ↑28 Jan 2020, 21:05Fake som jag kallar den, inte den bästa ölen man har druckit.