Avatarbilden?

Presentera er själva här
Post Reply
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Avatarbilden?

Post by EddieM »

Finns det möjlighet att fixa till så man kan använda lite större avatarbilder? Eller så man kan använda en länk till en avatar på en annan sida som är i lite större kvalité?

Min gamla bild försvann, så när jag skulle uppdatera med den så gick det inte då den var för stor, fick spara om den i sämsta kvalité för den skulle kunna laddas upp här och...ja inte snyggt blev det. :)
Det bor en man i skogarna.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Avatarbilden?

Post by Jungbacka Erik »

Hej, jo det går att fixa, men jag bollar över frågan till uy som sköter layouten på forumet. Vet inte om det ställer till det på något sätt :)
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Avatarbilden?

Post by Långis »

Det går att länka till extern tjänst. Jag lade upp min på https://forumbilder.com/i/rol2 och länkade i verktygsmenyn.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Avatarbilden?

Post by Långis »

EddieM wrote: 27 Feb 2020, 09:50 Finns det möjlighet att fixa till så man kan använda lite större avatarbilder? Eller så man kan använda en länk till en avatar på en annan sida som är i lite större kvalité?

Min gamla bild försvann, så när jag skulle uppdatera med den så gick det inte då den var för stor, fick spara om den i sämsta kvalité för den skulle kunna laddas upp här och...ja inte snyggt blev det. :)
Jag fann inställningen för avataren. Har ökat till en halv megabyte (eller nåt i den stilen, men det borde räcka)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Avatarbilden?

Post by uy »

Vilken tur att det gick att lösa innan jag fick tummen ur :D
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply