Monsterracet i Ed

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Monsterracet i Ed

Post by uy »

men ELN är väl Danne i Dasset? Kom han då och räddade sig själv? Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

ELN = Danne I Dasset ja Image skapade först Danne I Dasset här på forumet, men lösenordet och de kom skickat till min skräppost och de märkte jag inte fören efter jag skapat och börjat använda ELN Image D-Danne är en "Bulling" (Bullarebo) som jag känt nu sen vi började 2:an på gymnasiet, då vi började samma klass. Kaga eller Kallekaga me Dubbelhaga är en kille jag varit kompis med sen vi var 1,5-2 år ungefär. Angående skyltningen så är denna stranden inte skylltad, alltså körde vi på alla oskyltade vägar som vi hittade Image de gick u si sådär, men om några helger hoppas jag att jag tar mig hela vägen till Dalsland Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Monsterracet i Ed

Post by overkill »

Okay, där ser man. Man lär så länge man lever (förhoppningsvis). Gillar dina polare också Eddie ?
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

De gillar Eddie ja, men inte på samma vis som jag skulle jag vilja säga. Dom är väl som folk är mest och tycker bäst om de roligaste bitarna. Men sen så gillar dom, i alla fall en av dom, även engelska rocklåtar. Men hon(!) min.... hon och den vänskapskretsen älskar Eddie ordentligt Image fast de har väl inte samma insikt och så som jag dom heller men men...
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Kaga tror jag finns med i min beskrivning sörru Image Stranden finns inte skyltad (men dock har jag hittat den nu vid en tur till Ed, och jag är väldigt nöjd för det Image) D-Danne är INTE Danne i Dasset utan en klasskompis som bor i Bullaren. Däremot är det JAG som är Danne I Dasset, detta är titeln till min beskrivning samt det första kontot jag gjorde, men som jag aldrig fick lösen till (tror det hamnade i skräpposten eller nått) Men de är ingen som kallar mig de längre, nu är det Evert eller Danne Doftgran (kanske) eller bara Daniel Image

Jo jag kom ju som sagt på den efterlängtade Dalslandsturen och den blev precis så bra som tänkt Image


Men över till de jag egentligen tänkte säga, nu på lördag (24 april 2010) är det vårmarknad i Ed och sedan fest efteråt, jag skall dit, hoppas det blir väldigt roligt Image Image






Edit: Oj! Svarade visst på det sista inlägget på första sidan Image Image Image Jaja, så kan det gå, men de var i alla fall marknaden i Dals-Ed de egentligen gällde nu! Image
Last edited by ELN on 20 Apr 2010, 20:31, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Vart på 20 års jubileumet för monsterracet i somras, marknaden där jag hittade Eddie skivor som jag redan skrivit om, sen var jag där på Nostalgi Marknaden, och sen på höstmarknaden, men inte fanns där nått med Eddie, köpte ett par AC/DC och en Alabama, massa suping in Ed! Image Image Image Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Jaha, nu skall det masas om det här nu igen ja kanske ni tycker, men jag puffar bara för ett av mitt års absoluta höjdpunkter. Den 25-26 augusti i år är det Monsterrace i Ed igen, kan vara värt att ta en titt på om man är det minsta motorintresserad. Det körs i dagarna 2 och på söndagen är årets sista race vilket gör att de mer än gärna kör skiten ur grejerna! O de e riktiga bilar det handlar om, vissa har vart med i det amerikanska Monster Jam, giganter med V8or på 1500 hk. Sen på kvällarna på fredag och lördag är det fest (kanske till och med festival på lördagen) vid campingen. Jag skall dit, bor nån inom drägligt avstånd så kom vet jag! Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Image

Putte 2 (närmast) mot Big Fighter, Putte är på väg i ett jättehopp :D


Image

Mean Farmer 4 (närmast) mot Putte 2, båda i olika skeden av stora hopp ;)


Image

Småkul bärgningsaktion där hjullastaren också körde fast :lol:

Här finns en fin låt som illustrerar hur det kändes: http://www.youtube.com/watch?v=QCcWzLAcv4o
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Image
Mena Farmer på första hoppet


Image
Mean Farmer på andra hoppet


Image
Kermit (längst bort) och Big Boy 1
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Här är filmerna från Monsterracet 2012:

http://www.youtube.com/watch?v=-GTvk9sJvKs

Det är bara att klicka på länken i varje klipp för att komma till nästa (hade max 15 minuters videos då)

Eller om ni vill hoppa rätt in i the action har vi här helgens höjdpunkter!

http://www.youtube.com/watch?v=1f-KjGRpGLE

Enjoy!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Sedan mitt senaste inlägg i frågan har jag varit på alla Monsterrace i Ed fram till 2018 då äldste grabben kom till världen, 2019 kom den andre, 2020 och -21 var det corona och inget race men i år var vi där igen, första gången för grabbarna, ni bana, bilreckord, publikreckord med mera med mera. Jag tycker det är lika häftigt fortfarande, på ett ungefär. :)
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Monsterracet i Ed

Post by ELN »

I år missade vi reser i en kombination av halvkasst väder och halvkass form på de flesta i familjen. Nya tag nästa år!
Post Reply