När lyssnar ni?

Diskutera Låtarna
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

När lyssnar ni?

Post by Jungbacka Erik »

Vid vilka tillfällen lyssnar ni på EM. För egen del blir det inte så ofta numera (har småbarn) så det brukar oftast bli på helgerna då man sitter framför datorn med en iskall pilsner som sällskap. Annars kan det även hända att något Meduza band dyker upp då man festar till med grabbarna på nån sommarstuga.
Last edited by Jungbacka Erik on 05 Oct 2004, 22:42, edited 1 time in total.
Picken
Glad amatör
Posts: 6
Joined: 05 Oct 2004, 21:06

När lyssnar ni?

Post by Picken »

Men Eddie har ju fler seriösa låtar än tvärtom så nog kan du väl spela hans musik fast att du har barn?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

När lyssnar ni?

Post by Jungbacka Erik »

Jag har faktiskt tänkt bränna en cd med seriösare låtar men det har inte blivit av. Jag gillar faktiskt dom seriösa låtarna lika mycket, men då det är fest blir det nog mycket "dra skinnet bakåt" och "den runkande spårvagnschauffören" Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

När lyssnar ni?

Post by gammalhardrockare »

Jag måste erkänna att jag föredrar nog endast de "oseriösa" låtarna, de ÄR helt enkelt Eddie.
Picken
Glad amatör
Posts: 6
Joined: 05 Oct 2004, 21:06

När lyssnar ni?

Post by Picken »

Där har du ganska så fel, eddie ville bli en seriös rock'n'roll artist men när hans fans bara ville ha kuk & fitta musiken så vart det som de blev. Fast han gillade ju även att fåna sig
GammalHardrockare wrote:Jag måste erkänna att jag föredrar nog endast de "oseriösa" låtarna, de ÄR helt enkelt Eddie.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

När lyssnar ni?

Post by gammalhardrockare »

Picken:

Visst ville Eddie bli en "seriös" rockartist, men det var när han körde på med flasken, kuken och fittan som han kom till sin rätt. Detta var helt enkelt hans begåvning. När han var seriös så var han en rätt så slätstruken artist, inte dålig men inte heller något speciellt.
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

När lyssnar ni?

Post by rockabillyhoodlums »

Du har rätt till en stor del, men jag kan inte hålla med dig om att han inte var speciell som seriös rockartist.
Han var för jävla duktig på att spela doo-wop & rock'n'roll med 50tals sound, även om dessa låtar inte är så många men nog var han unik på det sättet som seriös rock artist.
Det är inte många svenska artister som klarar av att få till det riktiga 50tals soundet







GammalHardrockare wrote:Picken:

Visst ville Eddie bli en "seriös" rockartist, men det var när han körde på med flasken, kuken och fittan som han kom till sin rätt. Detta var helt enkelt hans begåvning. När han var seriös så var han en rätt så slätstruken artist, inte dålig men inte heller något speciellt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

När lyssnar ni?

Post by uy »

Jag spelade Råttan i pottan för min syster. Den tror jag hon gillade. Så nog finns det låtar man kan spela för småbarn.
Skitarna ska va' lika långa i år
Cobbler
Glad amatör
Posts: 7
Joined: 10 Oct 2004, 16:12
Location: Västerås

När lyssnar ni?

Post by Cobbler »

Jag lyssnar mest på Eddie när jag är ensam hemma. Låtarna kräver liksom lite lyssning och lämpar sig inte ritkigt som bakgrundsmusik tycker jag. Ibland när man ska dela på en flaska brännvin med ett fåtal polare så funkar det dock utmärkt. Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

När lyssnar ni?

Post by lumberjack »

Oftast lyssnar jag när det vankas lördagsmatch för MoDo. Har en polare vars musiksmak sträcker sig från Eddie till Uggla, och inget där i mellan. Image Favorit vid sådana tillfällen är Luftwaffe 3 del 1, som jag nog håller som det kanske bästa han släppt.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

När lyssnar ni?

Post by retepnoslack »

När jag tecknar brukar jag gärna vilja ha lite musik, att lyssna på. Helst en kopp kaffe också, eller ett par folköl.

Det blir ofta, men inte alltid Eddie Meduzas stämma, som hörs ut ur mina högtalare då. Vad det blir för typ av låtar beror på humöret. Ibland blir det något seriöst och ibland blir det något med "skinn", "ollon" och annat.

Det är ju alltid lika roligt, att höra Bert Karlsson vråla repliken:
"Aaaaaaaj som fan! Va gör ni? Jag äger ju det här stället!!"

Han fattar nog inte, att det är just därför, som bröderna Lundin slår ner honom. Image
Last edited by retepnoslack on 16 Dec 2004, 18:40, edited 1 time in total.
Ralli
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 23 Nov 2004, 03:42

När lyssnar ni?

Post by Ralli »

Jag lyssnar på han på skolan i epan, vid datorn, på bussen ja lite överallt... men inte alla låtar överallt men dom flästa...
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

När lyssnar ni?

Post by rex »

Mest i bilen faktiskt eftersom jag gillar de "oseriösa" låtarna bäst (massa barn i huset) samt på barnlediga helger Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

När lyssnar ni?

Post by Jungbacka Erik »

Som sagt, med barn i huset blir det ju inte så mycket "sug mej mina drängar" men jag tänker nu införskaffa mig en mp3 spelare och ett par high tech-öroproppar så man kan lyssna på jobbet Image Ni får bra betalt för tusan.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

När lyssnar ni?

Post by lumberjack »

M.a.o blir det till att försöka bli Stockholmare och inte sjunga låtar om kukar och fittor. Image

"ett och ett är faktiskt två, två och två e´fyra,
tre och tre blir alltid sex, är det sånt du hållit på med?"
Post Reply