Sixties!

Diskutera musik i alla former i detta forum
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sixties!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:jag tror att de klarar sig bara för att man tydligen "ska" tycka att de är bra.
Just den känslan har jag också vad gäller Stones. jag vet flera stycken som lovordar Rolling stones och åker på konserter men när man frågar vilka låtar som är bäst så brukar det bli problem. På sin höjd att dom lyckas klämma ur sej Satisfaction & Jumping Jack flash.

Stones är ungefär som damfotboll, det är på något sätt politiskt korrekt att säja att man älskar dom/det fast dom/det egentligen bara är skit.

Den enda låt jag hört med Stones som varit bra är Paint it black.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sixties!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

The last time är också jävligt bra!
Its only rock´n roll är också helt ok och så har de faktiskt gjort en ny låt som jag har för mig heter "You got me rockin". Liveversionen är kanon!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sixties!

Post by ozzman »

Rockarn:

Jag får väl ladda ner nån greatest hits-skiva för att se om dom har gjort något bra.

Det finns säkert på "Prate" Bay.
MrEddieMeduza
Glad amatör
Posts: 33
Joined: 21 Mar 2005, 16:21

Sixties!

Post by MrEddieMeduza »

Vem fan minns 60talet? Man ska inte leva i det förflutna sade den kristna bibeldyrkaren
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sixties!

Post by ozzman »

on 03/22/2005 at 01:51:01, MrEddieMeduza wrote:Vem fan minns 60talet? Man ska inte leva i det förflutna sade den kristna bibeldyrkaren [/quote]

Stora delar av forumet lever fortfarande på 80-talet och tittar varken framåt eller bakåt Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sixties!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Stora delar av forumet lever fortfarande på 80-talet och tittar varken framåt eller bakåt
Vi ÄR åttiotalet!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Sixties!

Post by rex »

Inte jag! Jag är framtiden.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sixties!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Du menar att trötta villaägare från Dalsland med snusdosa i bröstfickan, kontokort på Willys och växelmynt i fickorna är vad alla ungdomar längtar efter att bli?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Sixties!

Post by rex »

Ja faktiskt! Det verkar ju så,eller hur? De flesta människor lever ju så.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Sixties!

Post by rex »

Förresten,vill de bli en enstörig kuf i en liten lgh tror du då? Utan vare sig hopp eller framtidstro?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sixties!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Exakt! Hur jävla rock är det?
Du lyckades fan i mig sammanfatta hela tristessen i en enda mening. Tack!
Och nej, personligen så tycker jag inte att ålderdom och ett sövande liv i villakvarteren är något att stå efter. Vill jag bedöva resten av livet så finns det både valium och brännvin.

Men nu ska jag ut och TRÄNA en stund Rex! Det du! Men jag kommer tillbaka senare ikväll och för din egen skull så hoppas jag att du inte har skrivit något dumt för idag är jag på bettet.
Post Reply