Akustisk gitarr - Jävla skit!

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by gammalhardrockare »

Jag älskar elgitarrbaserad hårdrock och rock. Det är inte mycket som slår t ex AC/DC, Jimi Hendrix, Deep Purple och George Thorogood t ex.
Men är det däremot något jag inte tål så är det akustiska gitarrer.
Sådant där jävla plinge-plong-plong är för pensionärer och kärringar från Frälsis!

Jag blir alltid förbannad när man bestämmer sig att på puben och så ska de ha en sådan där jävla trubadurafton. Dessa sömniga trubadurer plockar alltid fram en akustisk gitarr och det går inte att undkomma skiten efterson de ofta envisas med att koppla fanskapet till en förstärkare.
Då går jag hem och lägger mig!

Någon som håller med mig?
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by lumberjack »

Ja och nej. Blir less, men går inte hem utan ökar krökintaget...
forever
Glad amatör
Posts: 28
Joined: 28 Nov 2004, 05:16
Location: Karlstad

Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by forever »

Jag håller med dig hårdrockarn.Jag blir också sne på de hära AK gurorna.Jag går väl inte hem,men jag går till ett annat ställe.Detsamma gäller vissa covergrupper som spelar för mjäkigt,jag kan rent ut sagt bli förbannad att dom missbrukar musiken på det sättet.Om jag hade tomater vid tillfället så : ) . Musik är en konst och ska inte utövas halvinspirerande musiker med förkärlek till sweet home alabama / Mats
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by ozzman »

Med risk för att svära i kyrkan (eller skita i nattduksbordet) så tycker jag inte att akustiska gitarrer skall dömas så hårt bara pga. ett gäng halvalkoliserade trubadurjävlar med Credencekomplex. Det finns många som gjort mycket bra musik med akustiska gitarrer bl.a. Fred Åkerström, Ola Magnell och Cornelis
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Det är det att jag har svårt för själva instrumentet i sig, jag gillar helt enkelt inte ljudet vilket är lite märkligt eftersom jag å andra sidan sätter elgitarren i främsta rummet. Det är den jag lyssnar på först och främst när jag lyssnar på gammal hederlig hårdrock. På andra plats kommer nog John Lords orgel.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by Jungbacka Erik »

GammalHardrockare wrote:John Lords orgel.
Jag får gåshud bara av att läsa dom orden Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by gammalhardrockare »

Jungbacka-Erik:

Ja, John Lord är fan i mig Deep Purple! Har aldrig sett Deep Purple som Ritchie Blackmores band vilket många andra tycks göra.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by rex »

En arbetskamrat till mig var på Motörhead nyss,han sa att de gjorde en AKUSTISK låt! Lemmy på munspel Undrens tid är inte förbi Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Lemmy är väl - liksom Eddie en gång var - mycket bra på att dölja sin musikaliska begåvning bakom en massa fylla och allmänt stökigt uppträdande.
Många utav Motörheads låtar är musikaliska mästerverk, det glömmer folk ofta. Istället så är det deras ljudvolym (gräsligt!) och uppträdande som man sätter fokus på. Lite synd faktiskt.

Love me like a reptile, Iron Horse, The chase is better than the catch, Dancing on your grave och Motörhead är ju kanonlåtar!!!
Fast inte akustiskt då förstås...
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by Evert Meduza »

rex wrote:En arbetskamrat till mig var på Motörhead nyss,han sa att de gjorde en AKUSTISK låt! Lemmy på munspel Undrens tid är inte förbi Image
Whorehouse Blues.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Akustisk gitarr - Jävla skit!

Post by uy »

En 11 år gammal tråd. Skaplig bump, där! :D
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply