sämsta filmen

Filmer och Tv-program diskuteras här
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Det är en bra film! Ladda hem den! Svensk socialrealism från åttiotalet. Kanonfilm! Det är säkert!
En ung Kjell Bergkvist är även med på ett litet hörn vill jag minnas.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

sämsta filmen

Post by retepnoslack »

on 05/04/2005 at 12:54:24, ozzman wrote:Jag är så mycket stofil att jag tycker att filmerna med Gösta Ekman, Rolf Lassgård och Kjell Bergqvist är bättre än dom nya filmerna.
Det kan ju också bero på att dom är baserade på böckerna till skillnad från dom nya filmerna som väl klämts fram i någon manusfabrik någonstans. [/quote]

Där sa du ett sant ord. Jag håller med dej. Det är bara synd, att de inte gjorde film utav alla TIO böckerna med just den rollistan, som du nämnde. Gösta Ekman är ju suverän och Rolf Lassgårds Gunvald Larsson har ju en charmig underton i allt det arga, tycker jag.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:
rocker: vadå ladda hem den? är inte det olagligt?
Jovisst, men Rex kommer att fortsätta att göra det tills han åker dit eller möjligheten försvinner så vad jag skriver har ingen betydelse. Han lär fortsätta med att inte respektera film- och musikkonsten genom att inte betala för det han har nöje av.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Retep:

Jag tycker också att Lassgårds Gunvald Larsson är betydligt mer människa.
Persbrandts Gunvald tycker jag framstår som en ren psykopat.

Döm om min förvåning när jag läste i polistidningen att Persbrandts Gunvald Larsson var den mest beundrade TV & film polis enligt en undersökning gjord bland riktiga poliser.
Inte så lite skrämmande, fast det förklarar ju en hel del samtidigt.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

sämsta filmen

Post by retepnoslack »

on 05/06/2005 at 23:39:34, ozzman wrote:Retep:

Döm om min förvåning när jag läste i polistidningen att Persbrandts Gunvald Larsson var den mest beundrade TV & film polis enligt en undersökning gjord bland riktiga poliser.
Inte så lite skrämmande, fast det förklarar ju en hel del samtidigt. [/quote]

Jösses, det var VERKLIGEN oroande nyheter. Om de tar efter honom, så blir man ju mer rädd för polisen än för brottslingarna. Image
Last edited by retepnoslack on 08 May 2005, 08:21, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

on 05/08/2005 at 08:20:36, RetepNoslack wrote:Jösses, det var VERKLIGEN oroande nyheter. Om de tar efter honom, så blir man ju mer rädd för polisen än för brottslingarna. Image [/quote]

I vissa fall skall man nog vara väldigt försiktig med poliser ja.

Post Reply