Nordiska grannars TV

Filmer och Tv-program diskuteras här
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nordiska grannars TV

Post by ozzman »

Det är otroligt egentligen hur mycket som var bättre förr:

Välfärdsstaten
Moralen
Musiken
Humorprogram på TV
Filmer (med vissa få undantag)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nordiska grannars TV

Post by uy »

ozzman wrote:Uy:

Undrar om inte Fleksnes gick i repris för bara ett par år sedan. Jag vill minnas att jag såg nåt avsnitt för inte så länge sen.
han blev fast i nån skidlift eller liknande.
Japp! Sommaren 2003. Fleksnes firade 30 år. Jag tror till och med att dem visade ett nyinspelat specialavsnitt.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Nordiska grannars TV

Post by Jungbacka Erik »

on 05/14/2005 at 00:54:25, uy wrote:Japp! Sommaren 2003. Fleksnes firade 30 år. Jag tror till och med att dem visade ett nyinspelat specialavsnitt. [/quote]Det stämmer. Fleksnes dog visst i det avsnittet, eller hur ?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nordiska grannars TV

Post by uy »

on 05/14/2005 at 16:30:22, Jungbacka Erik wrote:Det stämmer. Fleksnes dog visst i det avsnittet, eller hur ? [/quote]

Ja, hans mor också. Dem fick ta över änglarnas jobb.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Nordiska grannars TV

Post by Långis »

Var det inte fleksnes som dog på scen?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nordiska grannars TV

Post by rex »

En brittisk komiker som hette Tommy Jones gjorde det,men inte Flexnes vad jag vet iaf.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Nordiska grannars TV

Post by Långis »

Det var en legendarisk norsk komiker som gjorde det... kan inte komma på hans namn, bara...
Last edited by Långis on 14 May 2005, 22:20, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nordiska grannars TV

Post by gammalhardrockare »

Annars är det ju som så att våra nordiska grannländer ser rätt så ofta på filmer och serier från Sverige medans det i Sverige mycket sällan visas norsk eller finsk film eller serie i TV. Dansk kan hända men aldrig norsk och ytterst sällan något finskt.
Vet inte varför det är så men det är väl lite grand av storebrorsmentalitet, vi skiter helt enkelt i dem medans de är intresserade av oss. Norrmännen t ex hänger t o m med i den svenska inrikespolitiken medans vi inte ens vet vad deras jävla Fleksnespolitiker heter eller vad de står för!
Norrmännen kollar t o m på svenska TV-kanaler. En svensk skulle aldrig kolla på norsk TV, vi kan inte ta dem på allvar, de är lite löjliga och "onordiska". Vi skrattar åt deras språk och föraktar deras oförmåga till att överhuvudtaget producera något.
Danmark gillar dock de flesta svenskar av något outgrundlig anledning, fråga mig inte varför?
Finland är många totalt okunniga om, de flesta har aldrig varit där och nämner man Finland någon gång så avfärdar de det med en gång "Begriper inte det förbannad språket" brukar de säga och sedan är det inte mer med det.

Utav våra grannländer så gillar jag Finland bäst, de är vårt broderland helt enkelt. Det landet jag gillar sämst är utan tvekan Norge, jag kan inte ta dem på allvar helt enkelt.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Nordiska grannars TV

Post by Långis »

Nja, jag gillar norge - de är framtiden och ett föredöme för vårat misskötta land. Jag bildar mer än gärna union med dem igen.
Post Reply