Byfånar och Elvis Presley.

Diskutera musik i alla former i detta forum
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Byfånar och Elvis Presley.

Post by gammalhardrockare »

Vad kommer det sig att alla byfånar och udda trähattar som är lite utanför i samhället och gemenskapen ofta gillar Elvis?
Kommer man till en mindre ort och möter samhällets intelligensreserv så kan man ge sig fan på att de har T-tröjor med Elvistryck, livremmar med Elvisspännen osv. Gärna kombinerat med sydstatsflaggor.

Även utvecklingsstörda verkar ha en faiblesse för nämnda amerikanska dansbandssångare. Jag har sett många mongoloider med Elviskepsar och jeansjackor med "The King" broderat på ryggen.

Folk som har lönebidrag, förtidspension osv brukar ha imponerande kunskap om Elvis men kan inte räkna upp huvudstäderna i Norden. Jag ser dem även på skivmässorna, då dyker Elvisfantasterna upp, ibland i gamla risiga amazoner, ibland på Forshagamoppar. De gapar och skriker till varandra, tränger sig före i köer, röker och blossar mitt bland folk, spottar snus och är allmänt slamriga.

Varför är det så? Har någon kanske en förklaring? Jag kan fan inte vara ensam om att ha noterat detta!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Byfånar och Elvis Presley.

Post by rex »

Tror jag skall tipsa Key om denna tråd..... Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Byfånar och Elvis Presley.

Post by uy »

Elvis? Jag trodde det var Eddie Meduza som var byfonarnas musik. Så är det i alla fall där jag bor. I min klass är det bara llvdalingarna som lyssnar på Eddie. Detr blir vi nästan mobbade för av moringarna.
Skitarna ska va' lika långa i år
EddieMeduzaFan
Glad amatör
Posts: 13
Joined: 17 May 2005, 12:43

Byfånar och Elvis Presley.

Post by EddieMeduzaFan »

ALLA! Image Fy fan vilka jävla fördomar, grovt förtal skulle jag vilja påstå. OBS! Jag är ingen Elvis fanatiker men ja avskyr fördomar.

"udda trähattar som är lite utanför i samhället och gemenskapen"

Nu satte du dig själv på pottan, efter att ha studerat detta forum så verkar du va en fanatiker av 80talet som knappt går utanför lägenheten. De verkar vara normalt *flinar*

"Även utvecklingsstörda verkar ha en faiblesse för nämnda amerikanska dansbandssångare. Jag har sett många mongoloider med Elviskepsar och jeansjackor med "The King" broderat på ryggen."

Var hittar man såna? När sjöng Elvis dansband? Att du skulle veta alla fakta om varenda Elvis Presley fan är ju patetiskt

Att du klassar vissa personer som "samhällets intelligensreserv & utvecklingsstörda" är en brist på intelligens bara det.

Klassar man människor som man bara har sett nån enstaka gång så är man på fel väg här i livet. Men visst har du verkligen sett ALLA Elvis fans från flera olika synvinklar så kanske de är okej.

Annars blir det bara en massa tyckande utan erfarenhet.

Hårda bud, men skall man klassa andra människor, så bör det göras seriöst.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Byfånar och Elvis Presley.

Post by ozzman »

EddieMeduzaFan wrote:ALLA! Image Fy fan vilka jävla fördomar, grovt förtal skulle jag vilja påstå. OBS! Jag är ingen Elvis fanatiker men ja avskyr fördomar.

"udda trähattar som är lite utanför i samhället och gemenskapen"

Nu satte du dig själv på pottan, efter att ha studerat detta forum så verkar du va en fanatiker av 80talet som knappt går utanför lägenheten. De verkar vara normalt *flinar*

"Även utvecklingsstörda verkar ha en faiblesse för nämnda amerikanska dansbandssångare. Jag har sett många mongoloider med Elviskepsar och jeansjackor med "The King" broderat på ryggen."

Var hittar man såna? När sjöng Elvis dansband? Att du skulle veta alla fakta om varenda Elvis Presley fan är ju patetiskt

Att du klassar vissa personer som "samhällets intelligensreserv & utvecklingsstörda" är en brist på intelligens bara det.

Klassar man människor som man bara har sett nån enstaka gång så är man på fel väg här i livet. Men visst har du verkligen sett ALLA Elvis fans från flera olika synvinklar så kanske de är okej.

Annars blir det bara en massa tyckande utan erfarenhet.

Hårda bud, men skall man klassa andra människor, så bör det göras seriöst.
Det är riktigt Image
Ge den där rockarjäveln vad han tål.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Byfånar och Elvis Presley.

Post by gammalhardrockare »

Eddiemeduzafan:

Ja, öh... Du hade vissa poänger med ditt inlägg och jag erkänner, jag är stjälv en riktig outsider.
Men när det gäller de inbitna Elvisfansen så bygger jag bara mina slutsatser på enga erfarenheter. Inget annat.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Byfånar och Elvis Presley.

Post by ozzman »

Generellt kan man väl säja att i stort sett alla som ägnar sej fanatiskt åt någonting kan klassas in i kategorin "udda trähattar".
T.ex så ser man riktiga original när man går på Solvalla och Stadion. För att inte tala om folk som snöar in på Star Trek/Star wars eller liknande.
EddieMeduzaFan
Glad amatör
Posts: 13
Joined: 17 May 2005, 12:43

Byfånar och Elvis Presley.

Post by EddieMeduzaFan »

Ok men ALLA är inte såna! och kom ihåg att nästan alla som lever för annat än kärlek till det andra könet blir idiotförklarade. Helst så ska man bara leva för kärlek. Man ska inte ha intressen eller hobbys
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Byfånar och Elvis Presley.

Post by ozzman »

EddieMeduzaFan wrote:Ok men ALLA är inte såna! och kom ihåg att nästan alla som lever för annat än kärlek till det andra könet blir idiotförklarade. Helst så ska man bara leva för kärlek. Man ska inte ha intressen eller hobbys
Det är sant, men en stor del av dom som man betecknar som "fanatiker" har vissa störningar i sitt sociala liv, om dom nu inte väljer att enbart umgås med likadana fanatiker.

EddieMeduzaFan
Glad amatör
Posts: 13
Joined: 17 May 2005, 12:43

Byfånar och Elvis Presley.

Post by EddieMeduzaFan »

Förklara störningar i det sociala livet närmare tack! Menar du att man ska leva efter den stereotypa svensson mallen? I så fall kan man undra vilka som egentligen är dom största nazism anhängarna. Nazisterna ville att alla skulle vara likadana och av samma ras. Likadant vill överdelen av svenska folket förutom det med rasen, vi ska alla leva för kärlek, skaffa barn osv
ozzman wrote:Det är sant, men en stor del av dom som man betecknar som "fanatiker" har vissa störningar i sitt sociala liv, om dom nu inte väljer att enbart umgås med likadana fanatiker.
Last edited by EddieMeduzaFan on 30 May 2005, 01:32, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Byfånar och Elvis Presley.

Post by ozzman »

Med störningar i det sociala livet menar jag bl.a:

- Man tappar kontakten med familj och tidigare vänner pga. sitt fanatismobjekt
- Saknar all förståelse för personer med olikartade åsikter (alt. anhängare av annat fanatismobjekt)
- När man uppvisar missbrukarsymptom (man prioriterar sin fanatism över allt annat i livet)


Några exempel på saker som jag definitvt tycker är på gränsen:

- Att köa en vecka mitt i vintern för biljetter till Sagan om ringen premiären (filmjäveln går ju så länge folk vill se den)
- Dumpa godset i den budbil man har som arbete att köra och i stället hämta upp polarna och åka till Sandviken och se när AIK spelar en dambandyfinal (det har hänt på riktigt)
- Skaffa en paljettkostym och iklädd densamma våldsamt hävda att Elvis lever medan man ytterst falsksjungande bräker fram varianter av sagda artists låtar
- Lära sej Klingonska
- Gråta när ens fanatismobjekt uppnår något bra eller när något dåligt händer (den här har jag själv upplevt vid ett par tillfällen, senast när Djurgårn vann SM-guld 2002, men det är fortfarande på gränsen och kanske tom. över den).



ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Byfånar och Elvis Presley.

Post by ronka »

GammalHardrockare wrote:Även utvecklingsstörda verkar ha en faiblesse för nämnda amerikanska dansbandssångare. Jag har sett många mongoloider med Elviskepsar och jeansjackor med "The King" broderat på ryggen.
Image Fyfan så roligt jag tror tamefan jag skiter på mig av skratt. Image



Image

http://evertlundin.suddenlaunch3.com/
Last edited by ronka on 06 Aug 2005, 01:53, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Byfånar och Elvis Presley.

Post by gammalhardrockare »

Idag har jag faktist inhandlat en singel som heter Little less conversation JXL. Det är någon jävla samplingslåt av Elvis gamla slagdänga och den är jäääävligt bra!

Är jag dretfull eller är jag dretfull?
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Byfånar och Elvis Presley.

Post by lumberjack »

Byfånar lyssnar till Jerry Williams, inte Elvis.
Post Reply