Er skivsamling.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Er skivsamling.

Post by gammalhardrockare »

Jungbaka Erik:

Minns du de där mastodont och maratonkonserterna med hårdrock som de sände på radion från Dortmund och liknande på åttiotalet? Alla kända banden medverkade.
Fan vad jag önskar att man hade spelat in det på kassett!
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Er skivsamling.

Post by rockabillyhoodlums »

Ja förutom Eddie Meduza så är det 2 andra artister som man dyrkar Image

1. Jerry Lee Lewis
2. Elvis Presley (Åren 1954-1968)

Samt en drös med andra artister.

Carl Perkins, Ricky Nelson, Buddy Holly, Charlie Feathers, Bill Haley/Comets, Johnny Cash, Gene Vincent, Roy Orbison, Wanda Jackson, Eddie Cochran, Janis Martin, Johnny Burnette, Brenda Lee, Narvel Felts, D.J. Fontana, Scotty Moore, Bill Black, James Burton, Everly Brothers, Jack Scott, Duane Eddy, Rosie Flores, Dave Edmunds, Glen Glenn, Barbara Pittman. Dale Hawkins, Johnny Horton, Billy Lee Riley, Buddy Knox, Sleepy LaBeef, Sam Phillips, Lou Hobbs, Billy Swan, Ritchie Valens, Alvis Wayne, Rockin' Roary, Link Wray, Malcolm Yelvington, Hayden Thompson, Eddie Bond, The Crickets, Collins Kids, Sonny Burgess, Paul Burlison, Ray Campi, Johnny Carroll, Sanford Clark, Ronnie Dawson, Billy Adams, Mac Curtis, Col. Robert Morris, Ray Condo, Stray Cats, Johnny Powers, Huelyn Duvall, Ray Smith, Robert Gordon, Charlie Gracie, Rudy Grayzell, Ronnie Haig, Jordanaires, Matt Lucas, Warren Smith, Bob Luman, Lonnie Mark, Carl Mann, Burl Boykin, C.W. Gatlin, Ray Harris, Grady Martin, Bob Moore, Johnny Preston, Gene Summers, Jack Baymoore, Mfl Mfl
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Er skivsamling.

Post by grovsnus »

Linda Gail Lewis uppträdde på stan igår kväll under Halloween-firandet här i stan, då centrum är nedsläckt.
Förband var Hank T Morris & The Amazing Buffalo Brothers.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Er skivsamling.

Post by gammalhardrockare »

Grovsnus:

Vilken stad?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Er skivsamling.

Post by Jungbacka Erik »

on 10/30/2004 at 22:30:05, GammalHardrockare wrote:Jungbaka Erik:

Minns du de där mastodont och maratonkonserterna med hårdrock som de sände på radion från Dortmund och liknande på åttiotalet? Alla kända banden medverkade.
Fan vad jag önskar att man hade spelat in det på kassett! [/quote]Det har jag missat helt och hållet Image Men det finns ju en del web-radiokanaler som sänder hårdrock.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Er skivsamling.

Post by gammalhardrockare »

Jaha, idag har jag varit på skivmässa och köpte bl a en docka av Jimi Hendrix (Numrerad, finns bara i femhundra ex i hela världen!), en CD med Eddie Meduza (Ännu en av hans samlingskivor med de "förbjudna" låtarna) och en vinylsingel med ZZ-top.
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Er skivsamling.

Post by grovsnus »

Det var här i Sandviken.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Er skivsamling.

Post by gammalhardrockare »

Grovsnus:
Det var i Sandviken
Nä, skivmässan var i Karlstad. Jag fick köra dit i morse.
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Er skivsamling.

Post by grovsnus »

Trevligt. Jag menade dock spelningen med Jerrys syster! Image
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Er skivsamling.

Post by grovsnus »

Så , bröder , vad är det senaste ni har införskaffat inom musiken?

Jag köpte en cd med Wendy O Williams för ett tag sen och naturligtvis den "nyaste" med Eddie. Före det så var det Motörhead`s "Inferno" som damp ned i min brevlåda.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Er skivsamling.

Post by gammalhardrockare »

Om jag räknar bort skivmässan så kom brevbäraren för ett tag sedan med CD:n "One vice at a time" med Krokus och "In rock" med Deep Purple samt Sky Hig´s Greatest hits.

Om några veckor ska jag till Tyskland och då blir det nya skivköp. Tyskland är den gamla hårdrockens Mecka! Här finns tammefan allt!
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Er skivsamling.

Post by grovsnus »

Mycket trevligt! Är det några särskilda skivor du planerar att köpa då? Om jag skulle åkt dit så skulle det nog se ut som en 2-meters zombie som knallade omkring och drägglade över alla smaskiga skivor som finns! Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Er skivsamling.

Post by gammalhardrockare »

Grovsnus:

Jag letar faktiskt inte efter något speciellt just nu, har nästan allt.
Men jag är alltid på jakt efter lite mer ovanliga CD-utgåvor och sedan så har jag letat i flera år efter Deep Purple´s "In rock" med grön vinyl. Den finns det vet jag, såg den i Flensburg för flera år sedan. Holländsk pressning, finns enbart i sjutusen ex så den är svår. Nu ska jag dock bara till Kiel och där är det mest CD och DVD som gäller.

Sedan så är det ju även kul att kolla efter rena related-prylar och liknande. Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Er skivsamling.

Post by rex »

Related Image Du kanske menar:Retarded Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Er skivsamling.

Post by lumberjack »

on 10/30/2004 at 22:30:05, GammalHardrockare wrote:Jungbaka Erik:

Minns du de där mastodont och maratonkonserterna med hårdrock som de sände på radion från Dortmund och liknande på åttiotalet? Alla kända banden medverkade.
Fan vad jag önskar att man hade spelat in det på kassett! [/quote]
Åkte genom Dortmund för några somrar sedan på väg till Dynamofestivalen, gissa om det slängdes nostalgiska blickar mot Westfalenhalle när vi passerade. Hela folkabussen skrek av glädje... Eddie-massakern... Scorpions ormgrop... MSG... Judas... The prince of Darkness HIMSEF t.o.m Quiet Riot och Krokus fick vara med på ett hörn vill jag minnas. Man blir rent tårögd när man tänker tillbaka.

B.t.w det är i dag exakt 21 år sedan denna underbara tillgivelse visades på SVT, TJUGOEN JÄVLA ÅR!!!! Image
Post Reply