Ny bil!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja det lät ju helt ok för att vara i Stockholm!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

Rockarn:

Jorå vi är nöjda, men som sagt vi hade lite tur med priserna.
I och för sej så gick ju naturligtvis priserna upp även på radhuset men inte lika mycket och att slippa topplån gör väldigt mycket på månadskostnaden.

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Jag bodde på Gärdet, känner du till det? En mycket trevlig stadsdel och nära till jobbet hade jag. Dessvärre så hade jag bara andrahandskontrakt på lägenheten. Image

Felet med Sthlm är att det är så långt bort till allting, det ligger så avsides, på baksidan liksom. Å andra sidan så är invånarna faan så mycket trevligare än i Göteborg. Man kan fråga sig vart uttrycket "gemytet i Göteborg" kommer ifrån? Något grinigare och tyknare ställe får man fan i mig leta efter!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

Ja gärdet är fint, nära till Stadion och dess fantastiska fotbollsfester med Djurgår'n.

Stockholmare upplever jag också som ganska trevliga men jag tror att de fått dåligt rykte lite pga. dialekten och att den yngre generationen beter sej som grisar på turistorter samt att "allt" bestäms i Stockholm och det retar folk.

Stockholm på baksidan ImageImage I Göteborg finns ju t.om. ett fotbollslag som heter Häcken, det om något förklarar väl Sveriges anatomi.

Östkust ska re va' sörru
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Östkust ska re va' sörru
Ska´re va östkust så är det norrlandskusten som gäller för mig.
Men va fan, jag är född vid kusten, har jobbat på båtar osv men ändå så har jag aldrig gillat kusten något vidare. Jag gillar inlandet och skulle gärna bo i någon större inlandsstad som t ex Örebro eller något.
Stockholmare upplever jag också som ganska trevliga men jag tror att de fått dåligt rykte lite pga. dialekten
Det tror jag också. Jag hade förutfattade meningar när jag flyttade dit men blev mycket förvånad över hur trevliga de flesta var. Lätt att få vänner osv. Mycket synd att jag tappade kontakten med dem eftersom vi hade jävligt mycket kul och skulle ha mycket att prata om idag.
allt" bestäms i Stockholm och det retar folk.
Ja, det retar mig också.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

Förmodligen så har folk helt olika förväntningar när de träffar någon från Göteborg respektive Stockholm. Stockholmaren förväntas vara dryg, otrevlig och stor i käften medan Göteborgaren förväntas vara en go gubbe med 1000 vitsar på lager och ett ständigt glatt humör. Då blir det ju lättare att få en positiv bild avStockhomaren eftersom han inte gärna kan "underträffa" dina förväntningar.

Göteborgarna odlar ju också bilden av sej själva som just dessa goa gubbar så att folk tycker att Göteborgare är griniga rår de ju för själv.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Göteborgarna odlar ju också bilden av sej själva som just dessa goa gubbar så att folk tycker att Göteborgare är griniga rår de ju för själv.
Det verkar som om det bara är folk som inte bor i Göteborgsområdet som har fått för sig att de skulle vara några "goa gubbar". Sanningen är den motsatta, de är griniga, inskränkta (alla utanför stan är "bönder") och ofta så är de kriminella.
Jag har knappt träffat en enda normal göteborgare och jag skyr ändå missbrukarkretsar som pesten.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ny bil!

Post by rex »

Får hålla med Rockern,de trevliga Göteborgare jag träffat är lätträknade.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Och ful är stan också!
Det enda som räddar stan är kvarteren runt Järntorget, där finns det många bra skivantikvariat och liknande.
Last edited by gammalhardrockare on 01 Feb 2005, 23:34, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ny bil!

Post by rex »

Ful,sliten,skitig och eländig!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Bodde inte du UTANFÖR Göteborg? Image
Det är bara allt innanför vallgraven och eventuellt även Masthugget och Majorna som kan räknas till Göteborg också. Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Törs man fråga vad Hellboy har för bil?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Svart bil är alltid metal och rock men Volvo är gubbe, oavsett GLT eller inte! Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ny bil!

Post by rex »

Svart Chevrolet då? Klå det ni!! Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Ny bil!

Post by lumberjack »

En svart Pontiac med eldsflammor, så ska det se ut om du är en riktig hårdrockare. Allt enligt Bröderna Hårdrock.

Vad det gäller GBG vs. Sthlm väljer jag att hålla mig utanför, nästan. "Go Gubbe" är ett skällsord i hela Sverige, utom i GBG. Hade jag bott där hade jag konsekvent vägrat att ta denna term i min mun. Låter lika inskränkt provinsiellt som dessa tölpar i Jämtland som hävdar att de är "surjamtar".

Söder i Stockholm är trevligt, men dryghetsfaktorn och översittarementaliteten hos vissa, fram för allt bajjrare, är osamklig. Bonnjävel är ett av de vanligaste vokabulären som används i dessa kretsar. Därför brukar de aldrig vara populärt att påminna dem om att på Söder i Sthlm bor de som som inte dög till att vara bönder... Image
Post Reply