IPRED

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

IPRED

Post by ozzman »

errrol wrote:som på flygplan, det stog i aftonbladet att dom skulle ha kameror i stolen framför dig och mikrofoner för att se om man är terroist
Exakt. Och där ser man inte alla sveriges medie- och kulturpersonligheter gå man ur huse och skrika om integritet utan då är det knäpptyst.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

IPRED

Post by uy »

För att inte tala om dessa "Naken-kameror" som man läste om för något år sedan. Image
Last edited by uy on 03 Apr 2009, 21:38, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

IPRED

Post by E-M »

Josey Wales wrote:Var den bra?
Jag funderar allvarligt på att se den på bio så ett litet utlåtande om sevärdeheten hade ju varit trevligt innan jag yxar ut 300:- på biljetter och popcorn.
Nu var det inte mig du frågade. Men jag har nämligen sett "Gran torino", den var riktigt bra enligt mig. Karaktären som Clintan spelar är så jäkla skön Image
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

IPRED

Post by errrol »

Josey Wales wrote:Var den bra?
Jag funderar allvarligt på att se den på bio så ett litet utlåtande om sevärdeheten hade ju varit trevligt innan jag yxar ut 300:- på biljetter och popcorn.
Jag har tyvärr inte sett den än.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

IPRED

Post by hakan »

Sverige ligger i framkant vad gäller fildelning, och IT överhuvudtaget. Detta har jänkarna insett, och följer därför utvecklingen med Ipred och TPB-rättegången under lupp. Ännu en gång blir Sverige ett försöksland, där befolkningen hotas och påläggs restriktioner, kontrollfunktioner och övervakning från samhällets representanter (läs överförmyndare).

Att finna sig i detta, gång på gång, att tvingas lämna ifrån sig parfymen man fyndat på tax-free eftersom den innehåller 125 ml. istället för tillåtna 100 ml, och sedan köpa argumentet att det är för att skydda oss mot terrorister, att finna sig i att bli övervakad, daktad (JW exempel) och nu även övervakad på nätet, det är stor skandal. Och det visar enligt mig, att befolkningen redan är så nedtryckt i skorna att de inte ens orkar kämpa emot längre.
Last edited by hakan on 13 Apr 2009, 13:57, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

IPRED

Post by ozzman »

on 04/13/2009 at 13:53:27, Hakan wrote: Att finna sig i detta, gång på gång, att tvingas lämna ifrån sig parfymen man fyndat på tax-free eftersom den innehåller 125 ml. istället för tillåtna 100 ml, och sedan köpa argumentet att det är för att skydda oss mot terrorister, [/quote]

Absolut. Men där ser man inte kultureliten stå på några barrikader och gnälla om integritet och övervakningssamhälle. Undrar varför?
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

IPRED

Post by ELN »

on 04/13/2009 at 13:53:27, Hakan wrote:Sverige ligger i framkant vad gäller fildelning, och IT överhuvudtaget. Detta har jänkarna insett, och följer därför utvecklingen med Ipred och TPB-rättegången under lupp. Ännu en gång blir Sverige ett försöksland, där befolkningen hotas och påläggs restriktioner, kontrollfunktioner och övervakning från samhällets representanter (läs överförmyndare).

Att finna sig i detta, gång på gång, att tvingas lämna ifrån sig parfymen man fyndat på tax-free eftersom den innehåller 125 ml. istället för tillåtna 100 ml, och sedan köpa argumentet att det är för att skydda oss mot terrorister, att finna sig i att bli övervakad, daktad (JW exempel) och nu även övervakad på nätet, det är stor skandal. Och det visar enligt mig, att befolkningen redan är så nedtryckt i skorna att de inte ens orkar kämpa emot längre. [/quote]Helt enig med dig...
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

IPRED

Post by hakan »

Absolut. Men där ser man inte kultureliten stå på några barrikader och gnälla om integritet och övervakningssamhälle. Undrar varför?
De är väl köpta? Image
Last edited by hakan on 14 Apr 2009, 11:26, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

IPRED

Post by ozzman »

on 04/14/2009 at 11:26:15, Hakan wrote:De är väl köpta? Image [/quote]

De går väl på så många gratisätararrangemang och blir väl bjudna på så mycket grejer att de inte behöver köpa tax-free.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

IPRED

Post by hakan »

Jag har väldigt svårt för övervakning överhuvudtaget. Det spelar ingen roll för mig om jag "inte gör något olagligt", det är inte okej för mig att bli övervakad även om jag följer alla lagar och förordningar till vansinne.

På samma sätt som att inte alla vill vara med i Big Brother, eller stå naken på Sergels torg, eller skriva ner sina mest pinsamma incidenter i livet och publicera det i Aftonbladets söndagsbilaga.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

IPRED

Post by ozzman »

on 04/14/2009 at 14:47:13, Hakan wrote:Jag har väldigt svårt för övervakning överhuvudtaget. Det spelar ingen roll för mig om jag "inte gör något olagligt", det är inte okej för mig att bli övervakad även om jag följer alla lagar och förordningar till vansinne.

På samma sätt som att inte alla vill vara med i Big Brother, eller stå naken på Sergels torg, eller skriva ner sina mest pinsamma incidenter i livet och publicera det i Aftonbladets söndagsbilaga. [/quote]

Jag har inga problem med att bli övervakad. Övervakning minskar brottslighet, det finns det många bevis på, bl.a. så har brotten i tunnelbanan minskat radikalt sedan man började övervaka perrongerna.
Om jag genom att bli övervakad kan leva i ett säkrare samhälle så säjer jag; övervaka på, så mycket det bara går.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

IPRED

Post by hakan »

Jag har inga problem med att bli övervakad. Övervakning minskar brottslighet, det finns det många bevis på, bl.a. så har brotten i tunnelbanan minskat radikalt sedan man började övervaka perrongerna.
Om jag genom att bli övervakad kan leva i ett säkrare samhälle så säjer jag; övervaka på, så mycket det bara går.
Så tycket de flesta liberala "svenssons", problemet är bara att "brotten i tunnelbanan" minskar till förmån för annan brottslighet. Om man köper 30 lås på dörren, så blir man istället nerslagen påväg hem. Så enkelt är det. Alla länder har en viss grundbrottslighet - så är det bara, den går aldrig att övervaka bort. Det finns alltid Svartenbrandt och Clark Olofsson-typerna, och det finns alltid missbrukarna som gör småstölder, för att ta två exempel.

Det stora misstaget är att tro att övervakning förhindrar brott. Det finns inga bevis för detta. Brottsligheten i stort ändrar sig inte, den antar bara en annan form. Den verkliga agendan för övervakning är i själva verket en helt annan, nämligen att staten ska övervaka dig - så att du lever ditt liv precis som de för tillfället tycker.
Post Reply