Konserter ni varit på?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Konserter ni varit på?

Post by Långis »

gm... vilket datum var det? Det finns ju en del spelningar inspelade, har jag sett. Har vi tur så finnd den selningen med.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Konserter ni varit på?

Post by Långis »

eh, ja just det. Blandade inhop namnen. Wiking, menade jag.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Konserter ni varit på?

Post by overkill »

Jo jag hann se han en gång i November år 2000 i Kungälv. han lirade där både på fredagen och lördagen, men jag och min kompis han inte dit på fredagen så vi stack dit på lördagen istället. Eddie verkade nykter, men bandet däremot var allt annat än nyktra...
Under spelningen sa han bl.a att dom hade lirat in 3 nya låtar, och jag är 99,9 % säker på att det är 3 av låtarna som finns på Scoop-plattan. 3 av låtarna där är ju inspelade i en studio i Kungälv bl.a Min Hobby. Så förmodligen var han där och spelade in låtarna och gjorde samtidigt några spelningar. Bra spelning för övrigt, jag stod längst fram vid staketet hela tiden och när han gick av scenen hann jag få tag i hans vänsterhand Image dessvärre inte kukrunkarnäven hehe.

Detta blev första & enda gången jag såg Eddie live. Minns att jag under det följande året (2001) höll utkik efter spelanigar som fanns listade på John-Johns sida och kollade om där var nått som låg hyffsat nära som man kunde åka på, men det var det ej tyvärr. och eftersom han körde med kontrakt hos varje enskild arrangör så höll ju ingen riktig koll på var & när alla spelningar höll hus. och sen 2002 ja, då vet vi ju alla vad som hände så då vart det kört...
Last edited by overkill on 28 Nov 2005, 04:33, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Konserter ni varit på?

Post by wiking »

on 11/24/2005 at 22:46:07, GM wrote:wiking: Var låten en cover, eller en låt han skrivit för konserten? [/quote]
Som jag förstog så var det en helt ny låt, tror inte ens bandet lärt sej den riktigt för han sjöng inte hela. Den var om ett tåg eller något tror jag. Jag tyckte den var bra i alla fall.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Konserter ni varit på?

Post by lumberjack »

Själv hann man med att se honom två gånger, i Kramfors runt 91-92. Riktigt bra vill jag minnas. Sedan såg jag honom på Åsele marknad något år senare. En riktig rockhelg var det. På fredag drog vi från min hemby till Hedemora, en 60- 70 mil sisådär, och kollade in D.A.D samt några låtar med Status Quo. Sedan upp mot Åsele med ett stopp för någon timmes sömn i Sollefteå och vidare upp till Åsele. Jag körde hela vägen och när vi slutligen var framme i Åsele stannade jag bara bilen på en industriparkeringen, slängde i Master of Puppets i bilstereon och drog i mig en hela Lord Calvert. Sedan blev det mesta luddigt, ett par sporadiska minnen om att jag skällde ut en Lionskärring som hade hand om Tycko och att jag såg Eddie lira i spöregn. Jag var dock lite skeptiskt till om det verkligen var Eddie som hade spelat då karln på scenen såg lite för välvårdad ut. Välklippt med slingor i håret, det rimmade illa med hur han brukade se ut. Men det visade sig vara Kingen ändå, bara det att han just hade träffat "Flitiga Lisa" som fått lite hyfs på honom...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Konserter ni varit på?

Post by uy »

on 11/30/2005 at 20:50:00, wiking wrote:Som jag förstog så var det en helt ny låt, tror inte ens bandet lärt sej den riktigt för han sjöng inte hela. Den var om ett tåg eller något tror jag. Jag tyckte den var bra i alla fall.
[/quote]

Kan det ha varit Åskefällalund?
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Konserter ni varit på?

Post by wiking »

Vet faktisk inte, får lyssna på den och se om något minne kommer tillbaka.
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

Konserter ni varit på?

Post by felix »

jag har inte sett honom på nån konsert men jag har däremot varit på en privat fest i vara som han oxå var på.

tror det var 96-97 om jag inte minns fel..

satt där typ och pratade med människan som om det var vem som helst som var där och söp, tråkigt nog var man ju aningen full så man fatta ju inte riktigt att det var han som satt där förrän senare på natten när typ alla började gå hem.

tror till och med jag har några halvskabbiga kort i gömmorna nånstans
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Konserter ni varit på?

Post by jaggare »

Jag har varit på en del, 30 50 gånger någonstans där i mellan men trotts att jag ALLTID har varit spik nykter på alla uppträdena (Jag ville inte missa ett ord. Supa kan man göra när som.) så kan jag omöjligt komma ihåg alla ställena men för att nämna några: Falköping (En satans massa gånger och på olika ställen i den staden) Viserum, Valdresmansvik (Eller hur by jäveln stavas), Mariestad, Borås... mm
Last edited by jaggare on 27 Dec 2005, 14:00, edited 1 time in total.
Post Reply