Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by rex »

Jaså,F.........
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by lumberjack »

Coacha är svåröversatt, det betyder mer påmana eller pådriva eller taktiskt förändra en situation än att träna. Lagleda kanske...
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by Långis »

Nu mer är man inte ens konferancier längre. Det är visserligen ett låneord från franskan, tror jag men ersättaren är totalt pinsam och onödig... kommer dock för tillfället inte på vad det kallas numera...

Dock, förresten, vad tycker ni om det? Är det ett överskattat ord som man tar till för att överdriva sin intellektuella och verbala förmåga eller?
Last edited by Långis on 07 Feb 2005, 23:39, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by gammalhardrockare »

Nej, det namnet känner jag dock inte till.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by rex »

on 02/07/2005 at 23:31:47, hellboy wrote:rocker: nils hammarlöf?någon som vet vem denna man är?
fram med namnet nu,visa att du är hårdrockare nu. [/quote]

Lofgren?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Hade inte Bruce Springsteen en tråkig och överskattad gitarrist som hette Nils Lofgren eller har jag kört kuken i helt fel väggkontakt nu?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by rex »

on 02/07/2005 at 23:38:45, Spekpanna wrote:Nu mer är man inte ens konferancier längre. Det är visserligen ett låneord från franskan, tror jag men ersättaren är totalt pinsam och onödig... kommer dock för tillfället inte på vad det kallas numera...

Dock, förresten, vad tycker ni om det? Är det ett överskattat ord som man tar till för att överdriva sin intellektuella och verbala förmåga eller? [/quote]

Dock är ett bra ord tycker jag,det använder jag ofta.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by gammalhardrockare »

Jag hatar ordet "dock" men har till min fasa upptäckt att jag använder det överdrivet mycket i mina små noveller. Löjligt ord.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by Långis »

on 02/07/2005 at 23:38:50, GammalHardrockare wrote:Nej, det namnet känner jag dock inte till. [/quote]


Inte bara där, tydligen Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by rex »

Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by uy »

Tänk om några hittar det hät forumet om 50-100 år. Då kommer deminte att förstå ett skit. Dem kanske känner igen dem amerikanska låneorden som Hårdrockaren nämnde i början, och tycka att det låter gammalt.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by gammalhardrockare »

UY:

Ja, det kan nog stämma.
Lite intressant det där. Om man lägger ut något på nätet så blir man odödlig, det lever vidare i det oändliga verkar det som.
Jag har t ex hittat några av mina gamla texter på ett norskt forum (!) + på en jävla massa andra ställen som jag VET att jag aldrig besökt. T o m på en porrsite som hette "Opium" tror jag. Jag kom dock inte in för det var en sådan där jävla betalsite.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by Jungbacka Erik »

På tal om dumma uttryck. Kan någon förklara för en stackers finlandssvensk vad "namedroppa" betyder? Vi är inte så insatta i dom nysvenska uttrycken här på östra sidan om pissrännan Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by uy »

GammalHardrockare: Om dina texter finns på en andra sidor utan din tillåtelse så kan du stämma dem för brott mot uppehovsrättslagen och kanske tjäna en hacka.
Skitarna ska va' lika långa i år
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by lumberjack »

on 02/08/2005 at 01:49:13, Jungbacka Erik wrote:På tal om dumma uttryck. Kan någon förklara för en stackers finlandssvensk vad "namedroppa" betyder? Vi är inte så insatta i dom nysvenska uttrycken här på östra sidan om pissrännan Image [/quote]
Här har du en ganska bra förklaring på detta uttryck:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Namedroppa

Du vet när någon säger: "- Det var när jag, Eddie Meduza och John Norum krökade tillsammans på den lilla bypizzerian utanför Mensträsk. Jävligt sköna snubbar och vi är hur tighta som helst sedan den dagen." Fast i verkligheten var snubben bara in och hämta sin hempizza och personerna i fråga satt och åt där, men han försöker ändå leva på det (icke) inträffade...
Last edited by lumberjack on 08 Feb 2005, 03:09, edited 1 time in total.
Post Reply