AC/DC

Diskutera musik i alla former i detta forum
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

AC/DC

Post by rex »

Det går i perioder detdär.......men Rock n roll damnation är fet, Sin City också om det är "rätt" version.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

AC/DC

Post by gammalhardrockare »

Damnation? Det är ju en typisk b-sida!
När det gäller Sin City så ska det vara den versionen med det de "mäktiga" riffen i början, den som finns som maxisingel.
Jag har även ett par bootlegversioner som inte går av för hackor. När man har hört AC/DC live så tycker man att alla studioversioner är kassa.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

AC/DC

Post by rex »

Du talar som du har förstånd till........b-sida Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

AC/DC

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja, det var ju inte någon av deras största hits direkt. Snart börjar du väl rabbla upp Downpayment blues och The jack också!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

AC/DC

Post by rex »

The Jack suger som du sa "bordsben" "brottarkuk" osv men Downpayment är hårig Image
Last edited by rex on 16 Dec 2004, 00:03, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

AC/DC

Post by gammalhardrockare »

"Go down" måste dock vara en utav deras mest överskattade låtar. Tjatig och trist.
forever
Glad amatör
Posts: 28
Joined: 28 Nov 2004, 05:16
Location: Karlstad

AC/DC

Post by forever »

När jag tänker efter så har dom ju gjort några höjdare iallafall. Beating around the bush,back in black och hade dom inte en låt som hette jailbreak? det var nog första låten jag hörde med dom.Tror det var i något hårdrocksprogr på radion på åttitalet.Fan va härligt när det var riktig hårdrock på radion,nu äre bara nån långhårig fan som skriker med doomröst.Och man fattar ingenting. Kanske ett tecken på att man börjar bli gammal. Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

AC/DC

Post by gammalhardrockare »

Forever:
Fan va härligt när det var riktig hårdrock på radion,nu äre bara nån långhårig fan som skriker med doomröst.Och man fattar ingenting. Kanske ett tecken på att man börjar bli gammal.
Perfekt beskrivning och det är inte ett tecken på ålderdom, snarare visdom.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

AC/DC

Post by rex »

Nja jag vet inte,bara ett tecken på att all ny musik är skit!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

AC/DC

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Javisst, men det är ju ett tecken på visdom att man tycker och förstår att det är skit! Alla inser ju inte det vilket stärker min teori om att de flesta människor är idioter.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

AC/DC

Post by rex »

Jojo,självklart.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

AC/DC

Post by gammalhardrockare »

Igår besökte jag t ex en hårdrocksbar och vad spelar dom? Jo, något band som hette "Rammstein". Är det hårdrock? Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

AC/DC

Post by rex »

ja Daniel(äldste pojken) säger det...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

AC/DC

Post by gammalhardrockare »

Jag talade om för dem att det INTE var hårdrock och bad dem sätta på något annat. Då blev det ännu värre, då satte dom på något som lät som en motorsåg med plåtslagardunk till. Något band som hette "Meshuggah" va fan nu det är?

Jag blev naturligtvis tvungen att informera dem om att riktig hårdrock var AC/DC, Deep Purple, Accept och liknande och då gapflabbade de och kallade det för gubbrock och frågade om jag var fyrtio år eller något. "Ja" sade jag naturligtvis och då bad de mig gå hem innan jag fick slaganfall... Image
Jo, jag gick hem.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

AC/DC

Post by rex »

hahahahahahhaah jodu.......
Post Reply