Spelningar?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Spelningar?

Post by Långis »

Hittade den här i en auktion på tradera. Datum vet jag inte

Älvdalen på Boggberget 1997
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Spelningar?

Post by uy »

Långpanna wrote:Hittade den här i en auktion på tradera. Datum vet jag inte

Älvdalen på Boggberget 1997
Fan, att jag inte var där då. Det var ju på den tiden jag knappt viste vem Edide meduza var. Men jag känner folk som såg honom då. jag skulle säkert kunna få fram datum, om jag ger mig fan på det. Tydligern så ska det ha varit strax efter att Eddies bror gick bort, så han var lite ledsen och ville få komma tillbaka och göra rn bättre spelning någon annan gång (vilket han inte fick för grinpickarna som äger stället). Dem ska också ha hotat med att han skulle få sämre betalt om han spelade någon snusk-låt. Men när det var dax för extranummer sa Eddie " den här bjuder jag på" och körde en snusk-låt ändå. Vilken låt det var vet jag dock inte.

Är det någon som har denna i digitalt format? Även Idre-yran skulle vara kul att ha.
Last edited by uy on 23 Mar 2006, 20:14, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Spelningar?

Post by E-M »

Intressant Uy, jävla gubbar till att vara så vresiga till och med när Eddie mådde dåligt Image.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Spelningar?

Post by uy »

Nu har någon på Facebook (att inte jag tänkte på det..!) gjort en efterlysning. Flera har bekräftat att Boggberget var 1997. Och det tycker jag kan stämma, det var i samma veva som jag upptäckte Eddie. :)
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Spelningar?

Post by Långis »

Jag fick precis ett mail om det och har uppdaterat rätt år på hemsidan. Var postades efterlysningen?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Spelningar?

Post by overkill »

Med tanke på kassetten Summer Tour 97 borde det finnas en dröse datum från 97 förutom den på Bogberget. Kassetten var väl tänkt att säljas på denna turnén och då måste han ju gjort fler än bara 1 spelning under hela sommaren.

Kanske nån kan posta en efterlysning i samma facebook-tråd som uy hittade infon om bogberget i?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Spelningar?

Post by uy »

Nja, gruppen som efterlysningen postades i hette "Du vet att du är från Älvdalen när..." så jag tror inte att den kan hjälpa så mycket med övriga spelningsatum ;)
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply