På begäran:

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

På begäran:

Post by uy »

on 03/19/2005 at 14:57:37, ozzman wrote: dom är väl anställda med löner? [/quote]

Vetefan. Spelutvecklare får ju arbeta nästan dygnet runt för nästan ingenting. Läs här:
http://www.gamecore.se/ledare.5783.html
http://www.gamecore.se/nyhet.6427.html
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

På begäran:

Post by ozzman »

Det finns en enkel lösning och det är att byta jobb. mjukvaruutvecklare är inte dirket en särskilt utsatt grupp på arbetsmarknaden.
Och vem fan har inte fått jobba övertid, sen om man skriver under ett anställningsavtal där övertidsersättningen är bortförhandlad utan nån annan kompensation så får man skylla sej själv.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

På begäran:

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
sen om man skriver under ett anställningsavtal där övertidsersättningen är bortförhandlad utan nån annan kompensation så får man skylla sej själv.
Du har delvis rätt men om nu möjligheten sprider sig att företagen ska kunna bortförhandla övertidsersättning så har snart inte folk några val överhuvudtaget.
Därför så bör sådana företag egentligen bojkottas. Fast jag gör det inte, jag gillar deras produkter, eller rättare sagt: Det är bara dem jag begriper mig på... Image Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

På begäran:

Post by ozzman »

on 03/20/2005 at 14:31:12, GammalHardrockare wrote:Ozzman:



Du har delvis rätt men om nu möjligheten sprider sig att företagen ska kunna bortförhandla övertidsersättning så har snart inte folk några val överhuvudtaget.
Därför så bör sådana företag egentligen bojkottas. Fast jag gör det inte, jag gillar deras produkter, eller rättare sagt: Det är bara dem jag begriper mig på... Image Image [/quote]

Jag har fått möjlighet att förhandla bort övertiden vid anställningar. En mer eller mindre standardersättning för det är 13% högre lön och en veckas extra semester.
Jag har valt att inte ta det erbjudandet utan ha övertids- och restidsersättning enligt gällande avtal.

Jag kan inte tänka mej att en duktig mjukvaruutvecklare har så svårt att få jobb att dom inte har något att sätta emot i en förhandling med arbetsgivaren utan måste skriva på ett slavkontrakt.

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

På begäran:

Post by rex »

Ja,detdär skall man passa sig jävligt noga för..de företag som vill ha det så erbjuder ju inte detta utan anledning,eller hur?
Post Reply