Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
Post Reply
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag fick ett brev ifrån UY idag och skall skicka iväg ett nummer utav tidningen på måndag. Det är två "röda dagar" imorgon och i övermorgon och då springer visst inte brevbärare runt med någon post.

Trevligt med bilder på Lars deskjet och Urgel Pannkaka också.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Bra att brevet kom fram. Och i vanlig ordning var jag ortoligt seg med att få iväg det.

Det som brukar dra ut på tiden är att få tag på en 50-lapp. Ibland brukar jag ta ut en 100-lapp och köpa något så jag får 50 tillbaka. För jag skulle då aldrig gå in och bara växla till mig två 50-lappar. Det är jag för lat för. Men det som tar längst tid är att få tummen ur och köpa ett frimärke. Det kan ta veckor.

Ibland undrar jag om man kanske skulle jobba på posten. De verkar ju vara lediga så fort det närmar sig helgdagar, och klämdagar ha de också.

Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Posten finns ju inte kvar längre, utan det är något substitut utav något slag. Jag undrar fortfarande, vart postchefen Ulf Dalhsten tog vägen. Han åkte kanske till Tibuktu tillsammans med fallskärmen.

Jag har själv varit otroligt slö. Jag har letat runt lite, men inte kunnat hitta tidningen, fast jag VET, att jag har MINST ett exemplar kvar. Ja, ja, jag får leta vidare. I värsta fall får jag kopiera upp en extra.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ha! Nu har jag äntligen hittat tidningen. Jag hade tre exemplar kvar i en skokartong, fast det tog ett tag och hitta den. Jag skickar iväg den på måndag, så fort jag hinner vakna.

Skulle "Långpanna" också ha en, eller vad? Jag har inte hört utav honom gällande det ärendet, men han kanske läser det här nu. I så fall kunde jag skicka iväg bägge två på en gång. Så slipper jag ranta iväg till "postkontoret" två gånger. Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Jag hade totalt missat att det kommit ett nytt nummer. Boka en åt mig. Jag skickar slantar i ett kuvert så snart som möjligt. Kul!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, jag har redan skickat iväg tidningarna. tre stycken på en gång och alla åt samma håll, uppåt i Sverige. Jag funderar lite på, om jag stoppade ner rätt brev i rätt kuvert. Hm...Jo, jag TROR nästan, att jag gjorde det.

Frösön, som "Långpanna" bor just nu får mej, att tänka på "Frösö-Frasse" ifrån Gösta Knutssons "Pelle Svanslös". Det är ett namn, som har hängt med i bakhuvudet sedan barnsbenen.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Noslack-Journalen

Post by E-M »

Tackar för det, Retep. Frösön nästa! Nu får du allt se efter din Taunus väl, Långis Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Idag kom tidningen! Snabba takter minsann! BLev extra glad över limericken, tackar! Den åker upp på väggen. Tidningen ska jag läsa ikväll inann jag går och lägger mig.
Skickade en hundralpp te dig idag så den bör va framme på fredag om posten sköter sig.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Även jag har fått min tidning. Riktigt rolig läsning! Image

Men jag undrar en sak; vad gör den nakna negressen på tidningens omslag? Har den något att göra med gubben på omslaget, eller förekommer den kanske i någon serie? Jag har inte läst hela tidningen ännu, så jag vet inte. Eller är det kanske en sådan tävling där man ska räkna hur många av en viss fugur som gömts i tidningen? I jul-tider brukar det ju vara tomtar man ska leta efter. Hur många nakna negresser finns i tidningen? Jag ska genast börja räkna!
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Kanon, att det hela kom fram. Ibland går det fort och ibland går det...eh...motsatsen till fort.

Jag fattade inte riktigt först, vad Uy menade och funderade länge på, om han kanske råkade få med en bild, som han INTE skulle ha. Ja, någon tecknad Pinup-Bild jag kanske hade gjort, eller något sådant.

Men då fattade jag till slut, vad han menade. Det är frågan om en bronsstaty på en marmorpelare. Sådana har vi ett par stycken i min hemstad, oftast utplacerade i parker och liknande. I stadsparken: "Plantaget" har vi t.o.m. en fontän med en sådan naken dam, där det sprutar redigt...Ja, vatten, allstå.

Meningen var därför, att gubben i rullstolen åker runt i någon angränsande park till ålderdomshemmet och där finns en sådan staty. Ja, det är allså INTE Idi Amins syster, om någon skulle tro det.

Men idén med en tävling, att hitta gömda negresser är inte så pjåkig. Det får jag fundera lite på. Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Trevligt nummer! Har sparar lite läsning till ikväll också så jag har inte läst ut hela än. Ser verkligen frame mot temat Errol i nästa nummer. Väntar med spänning!

Har det dykt upp nåt brev från mig än?
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jodå, det dök upp redan i torsdags. Eller var det Fredag? Det dröjer nog lite innan nästa tidning kommer ut, men då har ju "Långpanna" ett exemplar redan paxat och klart.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Nyaste numret ser ut så häringa!

Ja, det är lite tidigt, kanske, då tidningen inte är färdig ännu, men jag tänkte annonsera om den redan nu, då jag inte postat något någorlunda vettigt inlägg på forumet på länge. Det passar ju rätt bra också, att jag har valt just herr Eddie Meduza, som det stora ämnet. I förra var det "Äldreomsorgen" och i förrförra var det "Polisfilm", som kanske några utav er minns.

Image

Här följer bilden på omslaget(Som jag redan postat en gång, tror jag) samt två smakprov på innehållet.


Image

Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Tror jag har en 50-lapp i jackfickan. För det är, väl den summan du brukar ta? Jag ska se om jag kan få iväg pengarna tidigare denna gång, jag brukar ju vara lite seg med det.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

japp, och jag väntar med glädje som vanligt.
Post Reply