Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
Post Reply
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, det är en femtiolapp jag brukar debitera för detta mediokra magasin, "Uy". Den är inte färdig ännu, men du kan skicka pengarna till mej i alla fall, så åker jag till Timbukt...Eh...Nej, så SKICKAR jag iväg tidningen, så fort den häftats ihop.

"Långpanna" skickade en hundring förra gången, tror jag (Rätta mej om jag har fel och du ärlig), så du kan bara luta dej tillbaka i fåtöljen och njuta, som flickan sa.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag har nu fått en femtiolapp skickad till mej tillsammans med en teckning på "Tomatmannen", som torde vara Lars Deskjets enda naturliga fiende på detta, vårat, klot. Tidningen är FORTFARANDE inte färdig, men jag jobbar på, så fort nerverna och tecknarhanden tillåter.

Jag skickar den så fort jag bara har fått klart sista arket ifrån kopieringsapparaten och häftat ihop alltsammans.

Att Deskjet har ketchup på sin tomat listade jag ut innan det blev officiellt förklarat, förresten. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Ja, Tomatemannen kommer att fungera som skurk i den kommande långfilmen med Lars Deskjet. I dag lyckades jag komma på hans sanna motiv, men det håller jag för mig själv ett tag till. Jag vill ju inte avslöva för mycket om filmen. ;
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jösses, en hel långfilm. Då har du och göra ett bra tag. det måste vara mycket arbete bakom de korta filmerna. Tänk, sedan att göra en HEL långfilm. PUH!

Ja, jag får i alla fall önska lycka till! Det kan bli kämpigt. Men blir sedan resultatet bra, så kan det ju vara nog lön för mödan.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

På tal om långfilm, hur går det med Torparkusinerna the movie? Jag har för mig att jag läste om den på din hemsida.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag har inte uppdaterat den sidan på år och dagar. Jo, det var aktuellt med en långfilm, men då han som spelar Olov Larsson (I originalversionen i radioteatern är jag BÄGGE rösterna) var inte anträffbar.

Vi försökte göra en långfilm med en, som skulle spela Olovs halvbror Svante (på så sätt blir det ju kusiner i alla fall), men den nya killen kunde inte med alla de "tuvvliga" dialektorden. Ja, DET och några andra missöden gjorde, att aldrig långfilmen gjordes klar.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Pôjkar, pôjkar, pôjkar! Jag ber om ursäkt, att det har tagit så lång tid med det senaste numret utav tidningen. Jag har mixtrat med så mycket vid sidan om: Jag har skrivit på min "tegelstensroman", spelat in skivan och samtidigt tjatat på herrarna på "Radio Väst", att de skulle köpa in min radioteater med "Tôrparkusinerna", men fått nobb.

Men jag har inte glömt bort "Uy" och "Spekpanna", som betalat förskott för det nyaste numret utav "Noslack-Journalen". Den skall komma, som en brev på posten inom kort. Jag lovar!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Det lät bra, jag började nästan bli lite orolig om du glömt att skicka iväg tidningen, eller om posten hade slarvat bort den. eller kanske att min far hade snott den. Image

En tegelstensroman, säger du? Det lät intressant. Berätta gärna mer!
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Nej då, jag har bara varit så jädra seg. Min "scanner" har gått sönder, hemmavid. Katten (Nästan sju-kilo) satte sig på luckan, så de små gångjärnen i plast blev urhakade på något sätt och nu får jag inte rätt dem igen. Så fort jag "scannar" blir det bluddrigt i ena hörnet utav sidan. Jag har prövat, att lägga filtar och annat över själva manicken, men det funkar inte det heller.

Jag har därför fått "scannat" in mina seriesidor på min fars arbete, men där har någonting hänt med apparaten där också, det blir ingen koppling emellan, på något sätt. Det kan vara USB-kabeln, som spökar.

Boken började jag de grovhuggna skisserna på redan 1997. Jag har, till och från, arbetat på den i nästan tio år. Den kom till under den tid, då jag förmodligen hade huvudet lite över det blå. Jag hade ännu inte kommit in i den trista vardagen med arbetslöshet och elände, jag gick ju fortfarande på gymnasiet. Man kan väl kalla historien för en slags vuxensaga, utan att direkt vara särskilt erotisk. Jag skall försöka kontakta ett s.k. "print on demand-företag", när den är klar.

Nej, nu har jag skrivit mer än du ville veta, så nu räcker det. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Noslack-Journalen

Post by overkill »

Jag köper gärna ett nummer av dig, är det senaste det med Eddie-specialen?
Men jag köper gärna det efter det också, om det har kommit nått. PM:a din adress så kommer stålarna.
Verkar vara en intressant tidning Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Det var kul, att höra, "Overkill". Ja, "Eddie-specialen" är med i senaste numret, som nu (ÄNTLIGEN) skall bli klar nästa vecka. Jag har känt mej, som en långrandig politiker (Dv.s. de UTAN drag under galoscherna), då det inte kommit ut någon tidning på mycket länge.

Jag har haft en liten personlig kris på sista tiden, min farmor gick bort för några veckor sedan och jag satt och läste igenom alla avslag jag fått ifrån landets alla tidningar och kunnat konstaterat, att jag skulle kunna tapetsera ett rum med dem, om jag lär varje brev ta upp en hel A4-sida. Det var på gång någonting med "Radio Väst" med min radioversion utav "Tôrparkusinerna", men de backade ur och "Radio Karlstad" ville ändra och dona ibland mina figurer och göra om dem ifrån grunden, så det bev inget med det, heller. PUH!

Men nu skall i alla fall ÄNTLIGEN tidningen bli klar, snart. Det lovar jag. Den skall bli tio sidor tjockare, också.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Noslack-Journalen

Post by overkill »

Tråkigt att höra. Men det är bara att kämpa vidare. Förr eller senare borde det lossna...
Brukar tidningen sälja i många exemplar eller är det bara supersmå upplagor du gör/säljer den i?
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag tror det brukar bli: sexton eller sjutton exemplar, så det är små upplagor. Men tio utav dessa har köpt alla nummer sedan 2002, så jag har några trogna köpare.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Du kan nog aldrig gissa vad som låg och väntade på mig på golvet framför lägenhetsdörren?

Homen, dt nya numret av Noslackjournalen!
Bättre sent än aldrig, som man säger och det verkar vara ett välfyllt nummer denna gång!
Ska bli intressant läsning.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jag fick också tidningen i dag! Underbart! Jag har inte läst hela än, men det jag läst var underbart. Jag ska läsa mer ikväll, så nu ser jag fram emot mörkrets inbrott. För jag har nämligen installerat ett larm, så när den jäveln bryter sig in genom ytterdörren klan jag ta den fan på bar gärning! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply