Bästa P2P stället...

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bästa P2P stället...

Post by rex »

http://www.thepiratebay.net/frame.html

Laddar man där,får man vad man skall ha,inga virus,inga filmer utan slutet med,fort går det osv...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bästa P2P stället...

Post by uy »

Finns det fler piratebay? jag har laddat ner från http://www.piratebay.org
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bästa P2P stället...

Post by rex »

Nä det är samma ställe.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Bästa P2P stället...

Post by Jungbacka Erik »

Min explorer vägrar funka på piratebay. Kan inte ladda ner nånting. Men med Firefox funkar det bra. Till min stora glädje märkte jag också att Hårdrockarens avatar drar snabbare i firefoxmiljö Image men rex:s avatar juckar i samma tempo i båda Image Världen är full av små mysterier som gör livet intressant Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa P2P stället...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ok, dessa frågor verkar enfaldiga men det är inget trams den här gången.

Det verkar som det även går att hämta musik där, stämmer det? Det står MP-3, går det att bränna på vanlig CD-skiva? Hur går det till när jag hämtar det, var lägger det sig alltså?
Jag har letat men inte hittat någon gammal hederlig hårdrock, finns det någonstans? Jag orkade inte leta överallt.

Och hur gör man med filmerna? Sparar de sig också i hårddisken någonstans? Skapar man en egen mapp och väljer man sedan att filmen ska ligga där? Hur går det valet till? Hur skapar man en ny mapp på det här förbannade XP? Jag har prövat varenda kommando som man använder sig utav på 95 och 98 men det händer ingenting eller också skapas det en mapp någonstans (det hörs liksom *Tugg* Tugg* *Tänk* Tänk*från hårddisken så nog jobbar den) men jag hittar aldrig den nya mappen.
Är filmerna svensktextade?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bästa P2P stället...

Post by rex »

Erik:
Gott för han då kan han ju välja hur han vill ha det Image

Hårdrockarn:Ja det finns musik,även gammal rock ja...Går fint att bränna också. Sök bara på det du vill ha.Klicka upp mina dokument i startmenyn,välj ny mapp, voila! Sedan väljer du den,ja......Ibland är filmerna textade ibland inte,Svenska texter finns på http://www.undertexter.se/
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa P2P stället...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Är det såååå jävla enkelt att skapa ny mapp med XP?! Inte undra på att jag inte har lyckats. Det är ju så enkelt så att det blir svårt!

Jag hade fan i mig prövat allt.
Nu till nästa fråga: Jag tänkte ägna mig åt lite datorvård till helgen, bl a defragmentera. På det gamla Win95 och 98 så vill jag minnas att man gick upp till "Den här datorn" och där så bladdibladdiblajhejsanhoppsankukeniröven någonting.
Hur defragementerar jag när man har XP-helvetet? Slår vad om att de även har ändrat denna procedur.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bästa P2P stället...

Post by rex »

1:Start
2:Kontrollpanelen
3 Prestanda och underhåll
4 Diskdefragmenteraren,tjoff,poff,klart Image
Last edited by rex on 15 Dec 2004, 00:29, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa P2P stället...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja det kunde man ge sig fan på, inte det minsta likhet med den gamla proceduren.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bästa P2P stället...

Post by uy »

Om du vill skapa en mapp: Högerklicka, välj "nytt", välj "mapp", döp den till något. Sen är det klart.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa P2P stället...

Post by gammalhardrockare »

Jag har upptäckt att mina hembrända CD-skivor bara funkar på vissa stereoapparter min inte på andra, det står istället "no disc" när man sätter i dem (!) Varför i helvete blir det så?

På min stereo och i min bilstereo funkar de men inte på en kompis stereo och inte inte på en pizzeriaägares stereo heller. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bästa P2P stället...

Post by uy »

Ja, jag har märkt att skivar ov märket SKC med tunt fodral inte funkar i vissa CD-spelare. Dem är nog mest till för att användas till datorn. Jag brukar använda skivor med "riktigt" fodral.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Bästa P2P stället...

Post by Jungbacka Erik »

Jag brukar använda Sonys skivor till allt. Dom har funkat i alla CD-spelare jag testat. CD-RW skivor är det litet värre med. Dom brukar kräva en ganska modern spelare.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bästa P2P stället...

Post by gammalhardrockare »

Jungbacka-Erik:

Mina hembrända skivor är av märket Mmore, fodralen är slimcase och på skivorna står det CD-R 90/800 MB. Säger inte mig något men kanske dig?
De går som sagt att spela i bilstereon (Ny) och på min stereo (Gammal) men fan inte på polarns stereo eller på min lokala stammispizzeria.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bästa P2P stället...

Post by rex »

Tror ärligt talat inte att märket har nån större betydelse(om man inte har en jävla otur)
Post Reply