Människospillror

Diskutera Låtarna
freddymeduza
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 14 Apr 2006, 06:07

Människospillror

Post by freddymeduza »

Hej era jävla kukrunkare! Undrar om nån har lite information om den underbara låten "människospillror"? Tex årtal, text och om den var outgiven m.m
freddymeduza
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 14 Apr 2006, 06:07

Människospillror

Post by freddymeduza »

Okej finemang Image
freddymeduza
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 14 Apr 2006, 06:07

Människospillror

Post by freddymeduza »

jaså, redan på 70-talet?...va de tiden efter att eddie meduza va uppfunnen eller? jag skulle inte tro de iaf
freddymeduza
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 14 Apr 2006, 06:07

Människospillror

Post by freddymeduza »

okej...synd bara att inte lite fler personer hade kunnat va inne på detta forumet för mer information...men de kommer väl i sinom tid
freddymeduza
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 14 Apr 2006, 06:07

Människospillror

Post by freddymeduza »

jaomen de låter bra Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Människospillror

Post by uy »

Tyvärr vet inte jag något om den låten heller. men det är en jävla fin låt.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Människospillror

Post by Långis »

sådärja, jag jobbade kväll idag såd et bidde lite efter 17:00..

men, nej, jag vet inte så mycket mer om låten...
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Människospillror

Post by E-M »

Det är något speciellt med den låten, ALLA tycker att den är så himla fin. Det tycker även jag, fan att den inte "hann bli färdig" och kunde släppas på LP eller något, man vet ju inte när den är spelades in.
freddymeduza
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 14 Apr 2006, 06:07

Människospillror

Post by freddymeduza »

jävligt olikt eddie iaf...ungefär att han skulle stödja de fattiga nege...öhm...jag menar...jag är väldigt skeptisk mot insamlingar till de fanskapen där nere
freddymeduza
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 14 Apr 2006, 06:07

Människospillror

Post by freddymeduza »

hade ju kunnat lägga ut dom pengarna på en jävla massa annat
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Människospillror

Post by E-M »

Njao Eddie var ju inte rasist direkt, så det är inte så konstigt tycker jag. Men själva budskapet tror jag är, att man ska hålla ihop helt enkelt.
freddymeduza
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 14 Apr 2006, 06:07

Människospillror

Post by freddymeduza »

ja när du väl säger de så...men jag jämför nästan lite med låten "negerjävel" och människospillror...helt olika...men man vet ju sen innan att Errol va en man med många sidor Image
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Människospillror

Post by elo »

on 04/28/2006 at 02:26:37, freddymeduza wrote:ja när du väl säger de så...men jag jämför nästan lite med låten "negerjävel" och människospillror...helt olika...men man vet ju sen innan att Errol va en man med många sidor Image [/quote]
Negerjävel är ju inte direkt någon seriös låt, det är/var däremot Människospillror (menat att bli)

Sen kan man ju diskutera vad som till slut händer om man låter folk dö av svält, sjukdomar etc utan att hjälpa dom...
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Människospillror

Post by E-M »

Liksom Negerjävel var för det första rashataren Roger Ballis (en av Eddies karaktärer) som hatade alla raser som sjöng . För det andra är den inte den mest "seriösa" det är ju bara en massa slagdängor om negrer, den är ungefär som Mera brännvin ironisk. För det tredje så ångrade Eddie just den låten för han tyckte väl att den kunde missförstås.

Verkar som du får läsa på lite om Eddie, freddymeduza. Jag säger inte att jag kan allt, men om du visste lite mer så skulle du veta att Eddie inte var rasist.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Människospillror

Post by E-M »

Jasså ja vet inte vad rasist är okej, vad grundar du det på?. Jag tycker bara att det är jävla dålig stil att försöka få Eddie till rasist när Eddie har sagt vid ett flertal tillfällen att han inte är det. Men om du så gärna vill kalla Eddie rasist eller vad det nu är du vill komma fram till så gör det då grr.
Post Reply