Layout till hembrända CD-skivor.

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Layout till hembrända CD-skivor.

Post by gammalhardrockare »

Jag har äntligen lärt mig att bränna CD-skivor!
Nu skulle jag vilja fixa till dem rent utseendemässigt också. Är det någon som vet om det finns något enkelt program där man kan fixa CD-omslag, etiketter (runda som passar på CD-skivorna) som man kan klistra på skivorna m.m. att köpa någonstans?
Jag hade ett sådant för några år sedan men det var jävligt svårt och det var en ren lyckoträff när man fick fram något som gick att använda.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Layout till hembrända CD-skivor.

Post by rex »

Du har väl Nero,brännarprogrammet? Däri finns det "coverdesigner"
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Layout till hembrända CD-skivor.

Post by gammalhardrockare »

Nero suger stor brottarkuk. Obegripligt och sista gången jag försökte starta skiten hängde sig hela jävla datorn.

Men nu kom jag på en sak, ska jag fixa layoutprogram så måste jag ju köpa mig en dyr jävla färgskrivare. Blir jävligt dyra cd-skivor, då kan jag ju lika gärna köpa nya skivor i affären istället.
Glöm alltihop, det var en dum idé!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Layout till hembrända CD-skivor.

Post by rex »

"Brottarkuk".....obetalbart,du och ditt sugande Image vad går du och tänker på egentligen.......
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Layout till hembrända CD-skivor.

Post by gammalhardrockare »

Rex:
går du och tänker på egentligen.......


Tja... Mest så tänker jag väl på hur jag ska lösa världssvälten, mellanösternproblematiken och klimatförändringarna. Löser även en och annan andragrads ekvation, klurar ut mysteriet med negativa kvarkar, svarta hål och antimaterians inverkan på ljudvågor. Tredimensionell problemlösning ur högre matematisk synvinkel tycker jag också är ett nytt och spännande område.

Lite sådant i allmänhet.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Layout till hembrända CD-skivor.

Post by Eddie »

...Löser även en och annan andragrads ekvation...
[/quote]

Använder du dig av kvadratkompletering eller pq-formeln?
Och du sittier väl inte och fuskar med någon räknesticka va
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Layout till hembrända CD-skivor.

Post by gammalhardrockare »

Eddie:
Och du sittier väl inte och fuskar med någon räknesticka va
Nej, nej. Jag kör med gammal hederlig huvudräkning. När det gäller kvadratkompletteringen så tycker jag att det är en aning förlegad metod. Jag försöker istället att se själva problemet ur en mer protonär vinkel, fast jag liksom vänder på hela processen och kör på oktival nivå. Då brukar det lösa sig.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Layout till hembrända CD-skivor.

Post by Långis »

Är det bara jag som är dum i huvet på detta forum? KOM NED TILL MIN NIVÅ FÖR BÖVELEN!!!
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Layout till hembrända CD-skivor.

Post by Eddie »

Nej, nej. Jag kör med gammal hederlig huvudräkning. När det gäller kvadratkompletteringen så tycker jag att det är en aning förlegad metod. Jag försöker istället att se själva problemet ur en mer protonär vinkel, fast jag liksom vänder på hela processen och kör på oktival nivå. Då brukar det lösa sig.
Jaha, tycker kvadratkompletering är lite som att vända på problemet, istället för att räkna ut så gissar man en rot och hittar då en till, fast man kan ju räkna också. Men du verkar ju vara riktigt haj på detta Image
Post Reply