Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Fredag igen!

Post by rex »

Svårt att säga såhär på distans.......men en sak är säker! Sprit utlöser sjukdomar. Har man nåt i kroppen och tar sig en fylla så kan man va säker på att man lir sjuk.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Fredag igen!

Post by lumberjack »

Haha, inget kan vara mer fel, eller kanske inte ändå. En polare som kännt sig krasslig några dagar lyckades supa bort sin krasslighet i fredagskväll. Frisk som en nötkärna på lördagmorgon. Fast du kanske bara menar att om man har något i som inte brutit ut i kroppen så blommar sjukdomen ut. Redan utbruten krankhet kan enligt mig i alla fall supas bort.
Last edited by lumberjack on 17 Jan 2005, 00:05, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Fan också, nu känner jag mig riktigt jävla sjuk! Kan det vara influensa? Image
Det är spiralen som håller på att ta dej med ner i bakfylleträsket, det borde plana ut ungefär nu och bli bättre om ett par timmar.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja det såg illa ut där ett tag. Blev fan i mig liggande hela söndagskvällen och måndagsförmiddagen (!) Trodde det var svår influensa med tillhörande frossa men tydligen så var det baksmälla.
Jag börjar bli gammal... Image
Det sorgliga är att om två-tre veckor så har jag glömt alltihopa och så blir det samma visa igen...
Last edited by gammalhardrockare on 18 Jan 2005, 11:39, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

Rockarn:

Tänk när man var 17 år. Man kunde supa som ett svin i 4 dar för att på morgonen den 5:e sätta sej på cykeln och cykla en mil till stranden måendes som en lärka på LSD. Nu för tiden räcker det med att panta tomburkar så blir man bakfull en vecka Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Javisst, jag var t o m PIGGARE dagen efter när jag var i sjutton-artonårsåldern!
Aldrig någon fylleångest heller, man skrattade och skröt om alla dumheter man hade gjort och sagt. Var det ingen som kom ihåg vad man hade gjort så PÅMINDE man dem (!)

Lite skillnad mot idag...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Javisst, jag var t o m PIGGARE dagen efter när jag var i sjutton-artonårsåldern!
Aldrig någon fylleångest heller, man skrattade och skröt om alla dumheter man hade gjort och sagt. Var det ingen som kom ihåg vad man hade gjort så PÅMINDE man dem (!)

Lite skillnad mot idag...
Ångesten ligger över en som en metertjock blyfilt, jag är ärligt talat riktigt livrädd för telefonen dagen efter en riktig bläcka.
Tack och lov så var det ganska länge sen jag var riktigt pin brinnande klossfull så jag har inte känt ångestens rakbladsvassa klor på länge nu.

När man var 17 var det ju både coolt och häftigt att göra dumma sakerna på fyllan, ju dummare desto bättre. det var ju fan en merit att spy t.ex.
Last edited by ozzman on 18 Jan 2005, 17:21, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Nu har jag haft ränndreta hela dagen. Image Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Nu har jag haft ränndreta hela dagen. Image Image
Inte för att jag tillhör den känsliga sorten, men ibland kan det bli lite för mycket information Image
Last edited by ozzman on 19 Jan 2005, 11:16, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Men idag känner jag mig helt återställd! Image Nu lär det dröja innan nästa fylleslag, den saken är helt klar. Eller kanske inte...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Men idag känner jag mig helt återställd! Image Nu lär det dröja innan nästa fylleslag, den saken är helt klar. Eller kanske inte...
På at igen, den perfekta fyllan finns där ute, det handlar bara om att leta, leta, leta och leta lite till.
Jag vet att den finns för som jag skrev i en annan tråd så har jag upplevt den en (1) gång.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

En gång bara? Jag skulle nog vilja säga att förutom att den första fyllan lever och frodas i minnet så vill jag minnas att jag fann den perfekta fyllan några gånger när jag var i tjugoårsåldern också.
Men efter det så har den blivit allt svårare och svårare att fånga.
Men fan den som ger sig!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

Ja, faktum är att det fulländade ruset har jag bara haft en gång, sedan har jag haft bra fyllor, konstiga fyllor, sällsynta fyllor, hysteriska fyllor, skapliga fyllor, gräsliga fyllor och en hel del riktigt bedrövliga fyllor.

Sista gången jag var i närheten av det perfekta ruset var i April 2000, runt den 5:e. Anledningen till att jag kommer ihåg datumet är att den sammanföll med Djurgårdens hemmapremiär på Stadion det året.

Snart 5 år sedan jag hade en minnesvärd fylla (i positiv bemärkelse), grymt deprimerande när man tänker på det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Jo det är nog samma här, det finns inget riktigt engagemang längre, lyckokänslan infinner sig ytterst sällan osv. Oftast så blir jag bara trött och hungrig numer när jag försöker dricka.
Ståkuk får jag dock fortfarande, om det är positivt eller negativt vet jag inte.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

Vi var ut ett gäng för nån månad sen och satt och drack och lyssnade på musik och hade jävligt roligt. Klockan 23.30 ca. kom vi ner på stan och gick in på ett ställe, jag gick hem 24.00.

Jag har märkt att efter 24.00 så säjer det bara tjong och så blir jag tvärtrött och vill hem och sova om jag är ute på stan.
Däremot om man är några stycken som sitter hemma och dricker, lyssnar på musik och t.ex. spelar kort, då kan jag hålla igång hela natten.
Post Reply