Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Nej, det har jag faktiskt inte gjort. Däremot så har jag tapetserat med sådana där jävla strukturtapeter, ett helvetes krångel!
För att inte tala om att spika upp sådan där jävla halv väggpanel som var poppis under åttiotalet, då vet man att man kommer att bli förbannad och ofta så är det just vetskapen om att man kommer att bli förbannad som gör att man blir ännu mer förbannad innan man blir förbannad osv. Det blir en nedåtgående raserispiral helt enkelt.

Jag monterade ihop en hylla förra veckan... Jag blev arg.
Last edited by gammalhardrockare on 24 Jan 2005, 23:17, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Och tapetseringen gick bra? Inga vredesutbrott över knucklande våder, spillt spackel i väggkontakter och luftblåsor under våder som är lögn i helvete att få bort?
Skam till sägandes så blev det inte så mycket mer än spackling, slipning, spackling, slipning osv. så jag hann inte sätta många våder.
Det är easy up-tapeter så man limmar direkt på väggen, fäster våden mot taket, lodar, drar ner tapeten och skär av mot golvet,. Det verkar så långt funka skitbra och gå riktigt fort
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Det var som fan, jag visste inte ens att det fanns sådana tapeter! Det låter ju jävligt smidigt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Det var som fan, jag visste inte ens att det fanns sådana tapeter! Det låter ju jävligt smidigt.
Funkar klockrent.
Annat var det när vi skulle tapetsera ett rum med tapeter från Rusta för 49 kr/rullen.
Jisses vilket skit, om våderna fick ligga några minuter för länge så vart dom som slem, totalt ohanterbara. Så som i så många fall och även det här är det så att kvalitet kostar men betalar sej i längden.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja Rusta ska man akta sig jääävligt nog för. Jag köpte mig en liten verktygssats - hurtigt benämnd Den Lilla Hemmafixaren - för en hundring på Rusta för ett tag sedan. Stjärnmejseln var som potatismos, blev rund nästan med en gång och den vanliga skruvmejseln böjde sig.

Jo, jag var mycket arg förra veckan när jag skulle montera ihop min nya hylla med dessa jävla "verktyg". Bordsknivarna funkade bättre!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Fredag igen!

Post by rex »

"Den lilla hemmafixaren" är du verkligen allvarlig nu? Då var det nog en leksak........
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Fredag igen!

Post by rex »

Mmmmm,låter som nåt frugan skulle kunna komma hem med när hon tycker att hon fyndat.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Rex och Hellboy:

NI har helt rätt, sådana som mig har fan inte bland verktyg att göra.
"Den lilla hemmafixaren" är du verkligen allvarlig nu? Då var det nog en leksak........
Nej faktiskt inte, det låg ett gäng inplastade skruvmejslar och insexnycklar av varierande storlek och modell i en stor korg bland verktygen.
Men som sagt: Målgruppen var med största sannolikhet hjälplösa fruntimmer och meningen var väl att denna verktygssats skulle ge dem ett ännu hjälplösare intryck hos sina ytterst manliga grannar, så fort hon viftar lite men nämna verktygssats så ska de komma rusande och ställa allt till rätta med sina jättestora, dyra och manliga verktygslådor!
Last edited by gammalhardrockare on 27 Jan 2005, 00:52, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja det hade fan i mig inte varit dumt! Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fredag igen!

Post by uy »

hellboy: Då får vi hoppas att hårdråckarens grannar heter von Boegreoff i efternamn.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Naturligtvis så monterade jag ihop hyllhelvetet själv men det börjar bli lite påfrestande att alltid behöva bli förbannad så fort man köper en ny möbel. Det tar liksom bort glädjen i att köpa något nytt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Idag ska jag åka omkring till div grannstäder och se vem som ger bästa inbytespriset för min bil. Tänkte köpa mig en ny till våren.
Ikväll blir det antingen pizza och film eller kanske ett större intag av tysk lågprisvodka.
Har inte bestämt mig ännu.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Hellboy:

Naturligtvis så monterade jag ihop hyllhelvetet själv men det börjar bli lite påfrestande att alltid behöva bli förbannad så fort man köper en ny möbel. Det tar liksom bort glädjen i att köpa något nytt.
Möbler blir inte roligare för att dom levereras monterade.
När vi skulle hämta vårt nya vardagsrumsbord för ett par veckor sedan så åkte vi till möbelaffären glada i hågen bara för att finna att bordhelvetet kom i en kartong som skulle rymt tammefan hela Småland, att få in den i bilen gick ju naturligtvis inte så det blev till att åka och hyra släpkärra.
Det tog 3 timmar att få hem bordeländet och så lång tid tar det inte att montera ett bord.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
i en kartong som skulle rymt tammefan hela Småland, att få in den i bilen gick ju naturligtvis inte så det blev till att åka och hyra släpkärra.
Åkte på samma helvete när jag köpte min nya TV, en 32 tums widescreen.
Fick hyra en jävla minilastbil för att få hem den.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Åkte på samma helvete när jag köpte min nya TV, en 32 tums widescreen.
Fick hyra en jävla minilastbil för att få hem den.
Har varit med om precis samma sak med en TV, den gick inte in i den Ford Sierra jag körde då så vi fick ta min dåvarande flickväns Nissan Micra (sant).

Btw snart 1000 inlägg!!! Imponerande.
Meduzalands första stora grabb, har du planerat något firande?
Post Reply