Gör ni nåt vettigt...

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Gör ni nåt vettigt...

Post by rex »

med era datorer? Något som det är nån nytta med menar jag eller är det bara surf,spel,film,musik o dylikt? Så är det för mig iaf,känner ingen annan heller som använder den till nåt uppbyggligt Image Förutom att jag handlar,betalar räkningar,deklarerar,går till försäkringskassan osv.....
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Gör ni nåt vettigt...

Post by Jungbacka Erik »

Jag har ett litet diskussionsforum på internet, som jag kallar Meduzaland. Vettigt? vette fan Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Gör ni nåt vettigt...

Post by rex »

Ja du ja,självklart är du undantagen denna dumma fråga Image Mycket fint forum detta Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Gör ni nåt vettigt...

Post by Jungbacka Erik »

Annars sysslar jag ganska mycket med bildbehandling och sånt.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Gör ni nåt vettigt...

Post by rex »

Jaså,för nöjes skull eller har du lessnat på svetsningen och skall göra karriär inom IT-branschen?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Gör ni nåt vettigt...

Post by gammalhardrockare »

För mig är datorn en leksak och ett sätt att umgås med folk utan att behöva träffa dem.
Jag använder den även som skrivmaskin och så bränner jag lite bland-CD´s till bilstereon.

Jag är kluven i mitt förhållande till datorer, jag hatar ny teknik i allmänhet och den nya "utvecklingen" i synnerhet men jag älskar internet och allt man kan göra där.
Så mycket nya vänner som jag har fått ute på internet har jag inte lyckats skaffa mig under ett helt liv ute i den riktiga världen.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Gör ni nåt vettigt...

Post by Jungbacka Erik »

rex wrote:Jaså,för nöjes skull eller har du lessnat på svetsningen och skall göra karriär inom IT-branschen?
Nej, det är nog mest för husbehov. Svetsning kan man väl inte tröttna på Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Gör ni nåt vettigt...

Post by rex »

JO! det har jag...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Gör ni nåt vettigt...

Post by gammalhardrockare »

Eftersom jag aldrig har jobbat som svetsare så kan jag inte uttala mig men det slår nog inte att på charkfabrik eller kök. Fy fan vilken skit! Fy fan vad ointressant! Fy fan vilket slit och stress! Fy fan vad meningslöst! Fy fan för lönen! Fy fan för hela mitt jävla yrkesliv! Må det burn in hell!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Gör ni nåt vettigt...

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Gör ni något vettigt
Ja, sprider min visdom till behövande. Dig exempelvis. Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Gör ni nåt vettigt...

Post by ozzman »

Jag laddar ner Eddie-låtar och fyller grabbens MP3-spelare med.
Finkulturen måste bevaras till de yngre generationerna.

Det anser jag vara en nyttig och uppbygglig sysselsättning.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Gör ni nåt vettigt...

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja, det lät onekligen nyttigt. Kulturarvet måste bevaras!Vissa arbetar med att konservera regalskeppet Vasa, andra samlar på skivor och musik. Vi gör alla en insats för framtiden och kommande generationer. Dagens generation är ju dessvärre inte kapabla att producera något som ens kommer i närheten av musik.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Gör ni nåt vettigt...

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Ja, det lät onekligen nyttigt. Kulturarvet måste bevaras!Vissa arbetar med att konservera regalskeppet Vasa, andra samlar på skivor och musik. Vi gör alla en insats för framtiden och kommande generationer. Dagens generation är ju dessvärre inte kapabla att producera något som ens kommer i närheten av musik.
Det det handlar mest om är nog att hela tiden föra över den gamla bra musiken (det gjordes mycket skit förr också) på nya media som hela tiden kommer.
Inom 5-10 år är ju antagligen CD'n död och då måste ju allt finnas på Blu-ray eller HD-DVD alt. MP3/WMA för att musiken skall finnas tillgänlig för den stora massan sedan fortsätter det till nästa generation media (det blir lite som en stafett).

Som Biff Byford skulle ha sagt: And the bands played on.

Last edited by ozzman on 19 Jan 2005, 11:37, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Gör ni nåt vettigt...

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Frågan är om CD-samlandet kommer att bli lika stort som vinylsamlandet. Vad tror du?
Själv så har jag jobbat i flera år med att försöka få tag på alla vinylalbum på CD.
Men i ärlighetens namn så måste jag erkänna att det inte är lika kul.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Gör ni nåt vettigt...

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Frågan är om CD-samlandet kommer att bli lika stort som vinylsamlandet. Vad tror du?
Själv så har jag jobbat i flera år med att försöka få tag på alla vinylalbum på CD.
Men i ärlighetens namn så måste jag erkänna att det inte är lika kul.
Tveksamt, CD'n hann nog inte sätta sej riktigt hos de som växte upp med den innan MP3 kom och nu dör nog CD'n snart också skulle jag tro.
Ett CD-fodral kan man inte heller sätta upp på väggen, för att inte tala om hur meningslös en bildskiva blir.

Jag saknar min AC/DC-samling som jag sålde för att köpa sprit när jag var 19 år Image
Post Reply