Nån som vet..

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nån som vet..

Post by rex »

vilket program man skall ha för att kopiera spel(skapa en image)? Testade Alcohol 120,men det verkade inte funka,eller så begrep inte jag hur.......Finns ju Clone CD också,även andra antar jag, vilket skall man ha och hur gör man!Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nån som vet..

Post by gammalhardrockare »

Rex:
(skapa en image)?
Vad? Skulle du inte kopiera ett spel? Vad har det med bildskapande att göra?

Varför är alltid beskrivningar och benämningar i datorvärlden så jävla ologiska och märkliga? Rex har säkert uttryckt sig korrekt men vem som inte är it-expert begriper vad han menar?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nån som vet..

Post by rex »

Jo,det är lite surrigt jag håller med dig.......Image i detta fall skall väl såvitt jag begriper en EXAKT kopia av en annan skiva med kopieringsskydd och allt. För då gör man ingen kopia utan en avbildning!Image Ungefär...tror jag...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nån som vet..

Post by gammalhardrockare »

Det lär faktiskt riktigt logiskt. Tänkte inte så långt. Ovanligt.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Nån som vet..

Post by Jungbacka Erik »

Nero funkar väl?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nån som vet..

Post by rex »

Ja,sorry det glömde jag nämna,det skall det nog men inte mitt iaf......Får måt slags sammanbrott när jag försöker göra det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nån som vet..

Post by gammalhardrockare »

Typiskt datorer, de fungerar aldrig helt smärtfritt och man blir alltid förbannad när man ska göra något nytt.

Jag glömmer aldrig när jag skulle försöka få det där förbannade Nero att fungera. Det krånglade hela tiden och jag fattade ingenting. Till slut hängde sig hela jävla datorn och jag skickade på en knytnäve rakt i bildskärmen. Höll på att bryta fingrarna vilket gjorde mig ännu mer förbannad och så höll jag på att fullständigt uppslukas av raseri, jag föll djupare och djupare in i ilskans svarta hål och just då så var det mycket nära att datorn åkte ut från balkongen.

Nu har jag dock lärt mig att det gäller att ge upp i tid.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Nån som vet..

Post by Eddie »

I alcohol undrar jag verkligen om det går att skapa image-filer, tror bara att det går att emualera samt bränna. Jag använder winiso, ett mycket bra program som kan läsa och skriva olika imagefiler. Med det programmet så kan du skapa image-filer från cd-skivor och lägga till eller ta bort filer från image-filer, man kan även konvertera image-filer till iso, mycket bra om man tankat ner en fil som inte går att emulera.

bara att tanka ner, cracka och välja make ISO from CDROM i menyn action samt välja vart du vill lägga filen så är det klart sen.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nån som vet..

Post by rex »

Ok tack,vi får testa detta.Aningen surrigt som sagt.. Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nån som vet..

Post by rex »

Tack för alla tips,nu har jag rett ut det hela. Har råkoll på detta Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nån som vet..

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Det är bara vad du tror. Dessa förbannade program är uppbyggda på ett visst sätt. När du äntligen tror att du har fattat allting och att de fungerar tillfredsställande så är det bara en illusion. De jävla programmen är lömska, de hugger dig i ryggen när du minst anar. Vänta bara så ska du få se...
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Nån som vet..

Post by Jungbacka Erik »

Lömskheten märks redan då man försöker få av folieplasten av dom förbannade cd-skivorna. Det finns en osynlig liten tamp att dra i, men den funkar inte heller. Image Man försöker med naglar och klor, och till sist biter man upp dem med en galnings uttryck i ögonen.
Post Reply