Vad fan är det för fel

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vad fan är det för fel

Post by 2meterhansson »

Jag har bytt dator och när jag flyttade över alla mp3 filer så blev nästan alla dova eller svajiga. Tålde dom inte flytten eller är det någon inställning jag missat. Allt annat låter bra på nya datorn även nya mp3 filer. Dom var inspelade på 256 kbit/s. Måst jag lägga in allt på nytt? Jag har det ju fortfarande kvar på gamla datorn men jag är rädd att den ger upp snart.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vad fan är det för fel

Post by E-M »

Flyttade du över dom genom att lägga ner dom på en CD/DVD, eller hur gick du tillväga?
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vad fan är det för fel

Post by 2meterhansson »

Nej jag använde usb kabel och programmet Transfer mypc
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vad fan är det för fel

Post by E-M »

Jag kan inte svara på exakt vad det är, men troligtvis så har det hänt något under själva överföringen (givetvis). Du kan ju testa att lägga över dom på den nya datorn igen, och se om det blir samma fel igen.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vad fan är det för fel

Post by 2meterhansson »

Jag har plockat ut dvdbrännaren på den nya och flyttat till den gamla ( jag hade bara cdbrännare på den) och flyttar filerna på det sättet istället. Det tar väl lite tid men då ska det väl inte kunna bli något fel.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vad fan är det för fel

Post by E-M »

För jag har för mig att det är så att USB inte"garanterar" problemfri överföring. Men det gör däremot firewire.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vad fan är det för fel

Post by E-M »

2meterhansson wrote:Jag har plockat ut dvdbrännaren på den nya och flyttat till den gamla ( jag hade bara cdbrännare på den) och flyttar filerna på det sättet istället. Det tar väl lite tid men då ska det väl inte kunna bli något fel.
Jo det får vi hoppas fungerar, bara du är rädd om skivorna naturligtvis.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vad fan är det för fel

Post by 2meterhansson »

Inga andra program har då skadats i flytten vad jag kan se. Det där programmet och usb kabeln följde med nya datorn. Det stod att det var det snabbaste sättet att överföra filer och inställningar. Det stod inget om att filer kunde skadas. Jag håller på och bränner dvd nu.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vad fan är det för fel

Post by E-M »

Nej jag har aldrig varit med om det heller, men har läst det i en bok som jag hade när jag läste kursen "Persondatorer" i 1:an.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vad fan är det för fel

Post by 2meterhansson »

Jaha då var allt flyttat med dvdskivor och nu är allt svaj borta. Slutet gott allting gott Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vad fan är det för fel

Post by E-M »

Det var ju tur det, vad är det för dator du har skaffat då?. Alla sliskiga detaljer tack Image.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vad fan är det för fel

Post by 2meterhansson »

Ja det är väl inget märkvärdigt om man jämför med er. Det är ett Dell paket genom jobbet hyrköp eller vad fan det kallas. Det är intel 3,40 ghz processor och 240 gb hårddisk och Nvidia geforce 7900 gs grafikkort. Moderkort vet jag inte. Sen är det 19 tum lcd skärm, dvd brännare och allt i ett skrivare. Den är då bra mycket bättre än den gamla rishögen, nu när jag har flyttat över allt så tror jag den kommer att ligga på soptippen innom några dar Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vad fan är det för fel

Post by E-M »

Det är väl inte så fyskam, bättre än den jag har. Däremot så vill jag ju uppgradera till ett monster, men allt kostar ju Image.
Post Reply